چند سهامدار در این سامانه ثبت‌نام کردند؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در تیر ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۷ سهامدار در سامانه «سجام» ثبت نام کرده‌اند و در عین حال در این بازه زمانی ۴۷ هزار و ۴۵ سهامدار نیز در این سامانه احراز هویت شده‌اند.

جزئیات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد امسال تعداد ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ماه ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ نفر، اردیبهشت ماه ۹۶ هزار و ۵۱۹ نفر و خرداد ماه ۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر و تعداد احراز هویت در این سامانه نیز، در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۲۴۵ نفر، اردیبهشت ماه ۹۲ هزار و ۳۱۹ نفر و خرداد ماه ۵۸ هزار و ۷۸۱ نفر، بوده است.

ثبت نام ۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار سهامدار در سجام

بر پایه این گزارش، اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد که از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۵۵ ثبت نام و ۳۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۴۸ احراز هویت در سامانه سجام توسط سپرده گذاری مرکزی انجام شده است.

خبر مرتبط
اعطای سهام عدالت جدید به کجا رسید؟/ جاماندگان بخوانند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اعطای سهام عدالت به جاماندگان گفت که اجازه دهید مجلس تشکیل شود حتما هر چیزی که حکم و تکلیف قانون باشد پیگیری خواهیم کرد.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام

همچنین، تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در اولین ماه تابستان سال ۱۴۰۳ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۶ هزار و ۵۲۴، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۵۴۸، اصفهان با ۳ هزار و ۴۸۷، خوزستان با ۲ هزار و ۸۰۵ و البرز با ۲ هزار و ۶۴۵ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.