خبر مهم برای زائران کربلا/راه‌اندازی خط مستقیم برای این شهرها

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری ازورود هزار دستگاه اتوبوس عراقی برای جابه جایی زائران  اربعین در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: در استان تهران ۴۰۰ دستگاه اتوبوس توسط یک شرکت وارد شده است که از هفته گذشته همزمان با آغاز پیش فروش بلیت های اتوبوس برای مرز های شش گانه پیش فروش بلیت اتوبوس های عراقی هم شروع شده است.

وی ادامه داد:  ظرفیت این اتوبوس های عراقی دوبرابر اتوبوس های ایرانی است و طبق رایزنی های که صورت گرفته عبور و مرور این اتوبوس ها بسیار تسهیل شده و همانند سایر اتوبوس ها  معطلی در پایانه های مرزی ندارند و به راحتی به صورت یکسره تا نجف مسافران را جابه جا میکنند.

او بیان کرد: اتوبوس های عراقی عمر ۵ساله دارند و از لحاظ فنی و ساختاری اتوبوس های با کیفیت هستند که سال گذشته تجربه زائران برای جابه جایی این اتوبوس ها بسیار خوب بوده و امسال هم با رایزنی های که صورت گرفته برای جابه جایی بخشی از زائران اربعین ۴۰۰ دستگاه در تهران و چند صد دستگاه هم در شهرهای مختلف از جمله قم ، اصفهان ،مشهد ،ساری و ... وارد شده است.

هدایتی اظها رکرد:  ورود این اتوبوس ها خود نقش بسیار موثری در کاهش حجم ترافیک در پایانه های مرزی و تسهیل در تردد زائران داشته باشد. همچنین نرخی که برای جابه جایی زائران از تهران گذاشته شده است ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که در شهرهای مختلف با توجه به طول مسافت کمتر و یا بیشتر خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.