فرانسه از تهدید بزرگ پیشگیری کرد

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها همه نگاه ها به بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس دوخته شده است؛ یکی از مشهورترین رقابت‌های جهان که بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۴ کشور در ۳۰۰ مسابقه از ۲۸ رشته ورزشی با هم رقابت می‌کنند تا پرچم کشور خود را به اهتزاز دربیاورند. اما این همه داستان المپیک نیست و در پشت صحنه این رقابت ورزشی پرهیجان، پای میلیون ها یورو پول در میان است که بر خلاف تصور بسیاری از افراد همه آن در جیب کشور برگزار کننده یعنی فرانسه نخواهد رفت و فارغ از سودآوری این مسابقات برای میزبان،‌ هزینه ها و تبعات اقتصادی سنگینی را هم در پی خواهد داشت.

تقریباً تمام (۹۶ درصد) بودجه بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از بخش خصوصی، IOC (کمیته بین المللی المپیک) شرکت‌های شریک، دفتر فروش بلیط بازی‌ها و صدور مجوز تأمین می‌شود. براساس آنچه سایت استورک اعلام کرده است؛  امسال ۴.۳۸ میلیارد یورو برای کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ در نظر گرفته شد و IOC ۴۰۰ میلیون یورو از هزینه های پخش میزبان را پوشش داد. به گفته وب سایت المپیک، این بدان معناست که بازی های پاریس باید کمتر از حد معمول هزینه داشته باشد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رنسانس المپیک در پاریس/ فرصت سازی فرانسه از تهدید؛ ورزش به کمک اقتصاد آمد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.