هشدار به مردم این استان/ دما به ۴۵ درجه می‌رسد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: گرمای هوا در مناطق گرمسیر استان برای فردا (پنجشنبه) به ۴۵ درجه سلسیوس می‌رسد که بالاترین دما از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

محمد غیوری روز چهارشنبه افزود: بیشینه دمای هوا در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله کلانشهر مشهد به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.

خبر مرتبط
گرمای هوا ادارات این استان را 2 روز تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی دو روز پایانی هفته جاری، هفدهم و هجدهم مردادماه به دلیل افزایش دمای هوا و ناترازی انرژی، خبر داد.

وی ادامه داد: هوای گرم تا اوایل هفته آینده ماندگار خواهد بود و پس از آن به تدریج کمی از گرمای هوای در خراسان رضوی کاسته خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: وزش باد نیز از ظهر امروز در استان شدت می گیرد که با شدت گرفتن آن خیزش گرد و غبار به مناطق مختلف از جمله کلانشهر مشهد دور از انتظار نخواهد بود.

غیوری تصریح کرد: فریمان با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس و سبزوار با ۴۲ درجه در شبانه روز گذشته به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۱ تا ۳۷ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اظهار کرد: دمای کنونی مشهد ۳۵ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۲۲ تا ۳۸ درجه در نوسان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.