مازندران گرم می‌شود

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم ناپایداری‌های جوی، آسمان مازندران طی امروز و فردا نیمه ابری تا ابری و با رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود و از شامگاه جمعه با خروج تدریجی این سامانه، آسمان این استان در هفته آینده صاف و آفتابی و دمای هوا نیز افزایشی خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان میدهد که با گرمتر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۳۱ تا ۳۲، در مناطق غربی از ۲۸ به ۳۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز پنجشنبه با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار باران و وزش باد و با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز شنبه آینده تا روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در بعدازظهر با افزایش ابر در دامنه ها و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که رینه با ثبت دمای ۳۴.۴ و کیاسر با ۲۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روزر گذشته تغییرمحسوسی نخواهد داشت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.