ترکیه دست به کار شد/ اقدام تازه علیه اسرائیل

یک منبع دیپلماتیک خبر داده ترکیه امروز چهارشنبه رسما درخواستش را نزد دیوان کیفری بین‌المللی به منظور پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی بابت ارتکاب نسل‌کشی در غزه ثبت می‌کند.

به نوشته رویترز، یک منبع دیپلماتیک خبر داده این اعلامیه بعد از آنکه «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه این هفته از تصمیم آنکارا برای این اقدام طی امروز چهارشنبه خبر داد، ثبت خواهد شد.

این منبع گفت: «مداخله ترکیه جامعه بین‌المللی را تحت فشار خواهد گذاشت تا بحران انسانی در غزه را به رسمیت شناخته و مورد رسیدگی قرار دهند.»

خبر مرتبط
بازدید سفیر ترکیه از سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

سفیر ترکیه در تهران در محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان حضور یافت.

ترکیه در ماه مه گذشته نخستین بار از تصمیمش برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی بعد از انجام تدارکات حقوقی لازم خبر داده بود.

اسپانیا هم در ماه ژوئن تصمیم به پیوستن به این شکایت در دیوان بین‌المللی کیفری، عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل که در سال ۱۹۴۵ با هدف رسیدگی به مناقشات بین دولت‌ها تشکیل شده، گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز سه‌شنبه در سیصد و پنجمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۹ هزار و ۶۵۳ شهید و ۹۱ هزار و ۵۳۵ زخمی رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت پیش از آن مرتکب سه کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در غزه شده و در نتیجه این حملات ۳۰ تن شهید و ۶۶ تن زخمی شدند.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و علاوه بر ۱۳۰ هزار شهید و زخمی، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده است، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.