مازندران گرم می‌شود

معاون هواشناسی مازندران گفت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه با تضعیف جریانات توده هوای شمالی شاهد آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما در استان خواهیم بود.

احمد اسدی؛ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری بیان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه با تضعیف توده هوای جریانات شمالی و با تقویت موج هوای گرم، شاهد آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما در استان هستیم.

وی افزود: امروز هم با استقرار جریانات شمالی شاهد هوای خنک همراه با بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران خواهیم بود.

خبر مرتبط
دمای هوا در این مناطق کشور افزایش می‌یابد/ هشدار فعالیت شدید ناپایداری موسمی

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه ناپایداری آسمان مازندران رفته رفته از امروز کاهش می‌یابد، ادامه داد: از بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده در استان مازندران وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: به تدریج  از روز دوشنبه تا چهارشنبه با تضعیف هوای شمالی و تقویت الگوی آسمان، هوا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود که این افزایش دما در روز سه‌شنبه محسوس است.

وی ادامه داد: از چهار‌شنبه هوا صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و از شب بتدریج با افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق همراه است. در پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد هوای نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعدوبرق خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.