افزایش دمای هوای تهران ادامه دارد؟/جزئیات جدید از گرمای پایتخت

فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز (شنبه ۱۳ مردادماه) و فردا (یکشنبه ۱۴ مردادماه) در برخی نقاط شمال‌غرب و سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در چند روز آینده برای جنوب کشور در برخی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، و جنوب کرمان برای بعدازظهر و شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌های موسمی برای جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها در روزهای یاد شده تشدید خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: در چند روز آینده در شرق و بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

وی بیان کرد: همین‌طور از امروز تا روز سه‌شنبه، دما در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه برای نیمه شمالی کشور افزایشی خواهد بود و هوا گرم‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: آب‌های جنوب کشور از امروز تا روز دوشنبه مواج است.

گودرزی گفت: امروز در تهران نیز برای ساعات بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک در بخش‌های جنوبی و غربی وجود دارد. همچنین بیشینه دمای تهران به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و پیش‌بینی‌ها از افزایش دمای تهران در روزهای آینده حکایت دارد.

 

خبر مرتبط
کیفیت هوای تهران در مرز آلودگی

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۹۹ قرار گرفته و هوای تهران در مرز آلودگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.