اصفهان آماده باش شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: وزش باد طی امروز در مناطق شمال و شرق استان و کویرهای هم مرز با استان‌های مجاور با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک و نفوذ به مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق استان شده است.

منصور شیشه‌فروش افزود: خیزش گرد و غبار از این مناطق موجب کاهش میدان دید شد و این پدیده تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

شیشه‌فروش اضافه کرد: گردوغبار و کاهش میدان دید از فردا سه شنبه نهم مرداد شدت خواهد گرفت.

خبر مرتبط
وقوع انفجار مهیب در بزرگترین مجتمع مواد شیمیایی در جهان

بر اثر وقوع انفجار در بزرگترین کارخانه مواد شیمیایی جهان در آلمان، ۱۴ نفر زخمی شدند.

وی گفت: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش میدان دید به علت خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی است که باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در شهرهای کاشان، آران وبیدگل،نایین چوپانان،بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، اصفهان، ورزنه،جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند و انارک خواهد شد.

وی گفت: از اوایل هفته آینده مجددا توده هوای گرم تابستانی در سطح استان تقویت و تا پایان هفته استقرار خواهد داشت.

شیشه‌فروش اظهار کرد: طی روز جاری دمای بیشینه ۲۴ شهرستان استان اصفهان بالای ۴۰ درجه ثبت شده است.

به گفته وی خورو بیابانک و چوپانان با ۴۶ درجه بیشترین دما را در بین شهرستان‌های استان اصفهان داشته و دمای شهر اصفهان امروز ۴۴ درجه و طی پنج دهه گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده ها شود از جمله فعالیت های خاکبرداری ، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز ، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک وگچ تاکید کرد و گفت: کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صمت از مواردی‌ است که باید به جدیت پیگیری شود.

وی افزود: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص برای افراد آسیب پذیر و بیماران، رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ها بخصوص در شرق استان به لحاظ کاهش شعاع دید از مواردی است که برای شهروندان توصیه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.