حزب‌الله رسما اسرائیل را تهدید کرد/ جنگ گسترده علیه لبنان پایان اسرائیل را رقم می‌زند

رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب‌الله در مجلس نمایندگان لبنان گفت: چنانچه رژیم صهیونیستی تصمیم به جنگ گسترده علیه لبنان بگیرد، پایان این رژیم رقم خواهد خورد.

وی افزود: اهداف دشمن صهیونیستی در نوار غزه در نتیجه پایداری و مقاومت قهرمانانه مردم این منطقه و به دلیل حمایت و پشتیبانی ارکان محور مقاومت از آنها شکست خورد.

هشدار وزیر خارجه لبنان نسبت به وقوع جنگ منطقه ای «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان نیز گفت که هرگونه حمله گسترده رژیم اسرائیل به لبنان به جنگ منطقه ای منجر خواهد شد.

خبر مرتبط
حمله سنگین اسرائیل به جنوب لبنان/حوله، مرکبه، عیتا الشعب، خیام، شاهین، یارون بمباران شد/ حزب‌الله بیانیه موشکی صادر کرد

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق حوله، مرکبه، عیتا الشعب، خیام، شاهین، یارون، میس الجبل، کفارکلا، عیترون و برج الشمالی واقع در جنوب لبنان را بمباران کردند.

وی اظهارداشت: همانگونه که برخی ها معتقدند جنگ نه فقط برای لبنان بلکه برای همه ویرانگر خواهد بود، بنابراین بهتر است خویشتنداری شود.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: در این راستا بیروت از آمریکا خواسته است که با توجه به تنش اخیر، از رژیم اسرائیل بخواهد خویشتندار باشد.

بو حبیب همچنین خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای بررسی منشاء انفجار اخیر در روستای «مجدل شمس» در منطقه جولان اشغالی سوریه و امکان همکاری با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) شد.

سخنان وزیر امور خارجه لبنان در پی افزایش تنش ها در پی انفجار در روستای مجدل شمس بیان شد که در آن ۱۱ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

خبر مرتبط
الجزیره اعلام کرد: حمله گسترده اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان

رسانه‌ها اعلام کردند که اسرائیل مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

در پی انفجار در مجدل شمس، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

وزارت امور خارجه سوریه نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای حمله به مجدل شمس را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

«مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان نیز عصر شنبه واکنش رژیم صهیونیستی به حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه را یک «نمایش ساختگی» توصیف کرد و گفت که در این خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در "نه" های سه‌گانه خلاصه می‌شود و آن اینکه نه انتظار جنگ را داریم و نه به دنبال جنگ هستیم و نه از جنگ می ترسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.