وزارت آموزش و پرورش دولت پزشکیان به کدام چهره خواهد رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار گمانه زنی درباره گزینه های تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت مسعود پزشکیان در کانون توجه قرار دارد،‌ تا اینجای کار برای وزارتخانه پرپیچ و خم آموزش و پرورش ۳ نام بیش از همه در میان گمانه زنی‌ها دیده می شود؛ ۲ نفر که سابقه حضور در این وزارتخانه را دارند؛ ازجمله سید محمد بطحایی که چند سالی در قامت وزیر دولت روحانی در این وزارتخانه فعالیت کرد و دیگری، فاطمه مهاجرانی که سالها معاون این وزارتخانه بود. از یک منظر، این دو نام به دلیل آشنایی آنها با مشکلات عدیده این وزارتخانه برای قرار گرفتن در راس آن بیش از سایرین مطرح است. 

با این حال یکی از اصلی ترین گزینه‌ها، محمدباقر نوبخت است؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی که به نظر می رسد همین سابقه اش، او را برای وزارت آموزش و پرورش کاندیدا کرده است؛ فردی که بر کسری منابع وزارت آموزش و پرورش به دلیل حضور ۸ ساله در راس سازمان برنامه و بودجه کشور مسلط است و شاید نامزد شدنش برای تصدی این وزارتخانه، برای چاره اندیشی درباره مصائب مالی وزارت آموزش و پرورش حائز اهمیت باشد. 

اگر این انتخاب نهایی مسعود پزشکیان باشد و در مجلس نیز رای اعتماد بگیرد، او درست در مسیر عکس یک چهره مشهور حرکت خواهد کرد؛ محمدعلی نجفی. فردی که در دولت هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت بعدی آن یعنی دولت سید محمد خاتمی به سازمان برنامه و بودجه رفت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «جدیدترین ورژن از لیست احتمالی کابینه مسعود پزشکیان؛ نام‌هایی در یک قدمی وزارت + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.