مجارستان برای پایان جنگ روسیه و اوکراین راه حل داد/ ترامپ باید دوباره رئیس جمهور شود

نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای گفت، اگر ترامپ موفق شود بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز و وارد کاخ سفید شود، آتش بس در اوکراین و مذاکرات بین روسیه و آمریکا آغاز خواهد شد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است،‌ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری M۱ گفت: «اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا پیروز شود، حداقل آتش بس در اوکراین برقرار خواهد شد. این که آیا این منجر به صلحی پایدار خواهد شد، برای آینده است، اما مطمئنا مثل الان نخواهد بود. به همین دلیل است که اروپا باید به سرعت برای شرایطی آماده شود که دیر یا زود آمریکایی‌ها و روس‌ها مذاکرات را با یکدیگر آغاز کنند.»

خبر مرتبط
درخواست مهم نخست وزیر هلند درباره اوکراین

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، روز یکشنبه در آخرین سخنرانی خود خطاب به هم‌وطنانش گفت: از دولت جدید می‌خواهم که حمایت خود از اوکراین را ادامه دهد.

وی افزود: «اروپا باید از خودش بپرسد که جایگاهش در این صورت کجا خواهد بود؟ چه کسی منافعش را نشان می‌دهد و این منافع چه هستند؟»

ترامپ و اوربان متحدان قدیمی هستند که دیدگاه‌های سیاسی محافظه کارانه مشترکی دارند و علنا ​​احترام و حمایت متقابل را ابراز کرده‌اند. اوربان هم در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هم در چالش‌های حقوقی که ترامپ با آن مواجه است، از وی حمایت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.