اقدام تلافی جویانه روسیه علیه اروپا

وزارت خارجه روسیه از ممنوعیت پخش برنامه های برخی رسانه های اروپایی در خاک خود خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد روسیه دسترسی به پخش تعدادی از رسانه‌ها و اپراتورهای اتحادیه اروپا در خاک خود را از ۲۵ ژوئن محدود می کند. این اقدام در پاسخ به ممنوعیت فعالیت برخی رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا صورت گرفت.

خبر مرتبط
شوک بزرگ به روسیه/ اوکراین برگ برنده رو کرد/ سامانه‌های هیمارس تقویت شد

دو مقام آمریکایی که خواستند نام‌ آنها فاش نشود، خبر دادند که انتظار می‌رود واشنگتن امروز (سه‌شنبه / به وقت محلی) کمک نظامی جدید ۱۵۰ میلیون دلاری خود شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های پرتاب چندگانه هیمارس به اوکراین را اعلام کند.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، دسترسی به منابع پخش تعدادی از رسانه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا، که به طور نظام مند اطلاعات نادرست را در مورد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، منتشر می کنند، از این تاریخ محدود می شود.

در این بیانیه تاکید شد که روسیه بارها هشدار داده است که آزار و اذیت خبرنگاران داخلی با انگیزه سیاسی و ممنوعیت های بی اساس علیه رسانه های روسی در اتحادیه اروپا، را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو به ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه برخی رسانه های روسی از جمله ریانووستی و ایزوستیا پاسخ خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.