استفاده از پهپاد در سازمان آتش نشانی کلید خورد

 

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در نشست خبری اظهارداشت: امسال ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری را ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در هتل المپیک تهران با حضور حدود ۲۰ کشور خواهیم داشت.

وی افزود: در صورت حمایت و پشتیبانی تا دو سال آینده ۱۰۰ درصد تجهیزات آتش نشانی و ایمنی شهری را در داخل کشور تولید خواهد شد و اکنون ۶۰ هزار نفر در صنعت مربوط به ایمنی مشغول فعالیت‌اند.

محمدی گفت: مدیریت در عملیات آتش نشانی، فرهنگ سازی ایمنی و پیشگیری از محورهای مهم ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری است.

محمدی با بیان اینکه مترو و تونل زیر زمین هستند و عملیات در آن بسیار متفاوت است، گفت: چون ۴۰ تا ۶۰ متر زیر زمین می‌رویم اما برای اولین بار در چند ایستگاه خط یک ارتباط متصل شده است و می‌توانیم فرماندهی یا عملیات کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: تمام آتش نشانان کشور، جامعه مهندسین، سازندگان مسکن، مراکز تحقیقاتی، از میهمانان هستند و سخنرانان علمی با ۷ نشست علمی و ۱۹ کارگاه در این سه روز تبادل تجربه و اطلاعات می‌کنند. مسؤولین کشور هم از سخنرانان این مراسم هستند.

وی در ادامه بیان داشت: دو هزار ۶۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان‌، کلینیک، ساختمان پزشکان و… در تهران وجود دارد که از این تعداد تا کنون ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مرکز مراجعه و ایمن سازی شدند و بقیه هم باید اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: امسال برخورد جدی با مراکز درمانی که ناایمن هستند داریم و تاکنون ۱۰۰۰ مورد مرکز درمانی به سراغ آتش نشانی نیامده‌اند. اگر اقدام نشود در مرحله نخست به وزارت بهداشت و مرحله بعد به دستگاه قضائی معرفی می‌کنیم. این مراکز همه اخطار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: امسال تذکر جدی به مراکز دولتی و وزارتخانه‌ها می‌دهیم برخی مراکز دولتی ناایمن اند و باید ایمن سازی در حوزه حریق شوند؛ ما پایش‌ ها را آغاز و حتی تا پای پلمب پیش خواهیم رفت.

محمدی بیان داشت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان پهپاد آتش نشان را در نظر گرفته‌ایم که دارای دوربین حرارتی است و شدت حریق را به آتش‌نشانی اعلام می‌کند که اکنون پهپادها ساخته شده و در مرحله تست قرار دارد.

وی گفت: همچنین فردا در ۱۲۰ نقطه با ۵۵۰ آتش‌نشان در مسیر مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر مستقر هستیم.

وی درباره بازار گل محلاتی خاطرنشان کرد: پیشرفت ایمن سازی بازار گل محلاتی هم از صفر به ۶۰ درصد در ۲ سال گذشته رسیده است.

محمدی ادامه داد: سامانه اعلام حریق راه اندازی شده اما اتصال به آن اختیاری است و از بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها دعوت می‌کنم به آن متصل شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.