آتش سوزی در یک خانه قدیمی در محله خیام تهران+ جزییات حادثه

جلال ملکی در تشریح آتش‌سوزی شبانه یک خانه قدیمی در خیابان خیام تهران گفت: ساعت ۲۲ و ۲۲ دقیقه شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک ملک قدیمی واقع در خیابان خیام به سازمان اعلام شد و به دنبال آن چهار ایستگاه آتشنشانی به همراه خودروهای پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:  در محل حادثه همانند بسیاری از محلات قدیمی بخاطر باریک بودن معابر و وجود درخت و ... متاسفانه خودروهای سنگین امکان تردد و حضور در محل آتش سوزی را نداشتند و به همین خاطر خودروهای سبک خود را رساندند و بقیه مسیر را آتش‌نشانان بااستفاده از شیرهای آتشنشانی که از گذشته در محلات نصب شده بودند به سرعت لوله کشی و آب‌رسانی کردند.

خبر مرتبط
مهار آتش‌سوزی در خط لوله گاز بروجن

به گفته فرماندار شهرستان بروجن، حریق خط لوله سراسری انتقال گاز در گردنه حلوایی اطفا شده است.

به گفته ملکی، در مجموع در مدت ۳ دقیقه آتشنشانان خود را به محل حادثه رساندند و عملیات را آغاز کردند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک ملک قدیمی به وسعت ۲۵۰ متر بود که  زیرزمین و چندین اتاق داشت. ستون و طاق‌های اتاق‌های این خانه چوبی بودند و بخشی از ملک در گذشته به علت فرسودگی خراب شده بود اما در قسمت غرب این  ملک مواد اولیه کفاشی نگهداری می‌شد که دچار آتش سوزی شده بود و به بخش‌های دیگر سرایت کرده بود و تقربیا تمام این ملک قدیمی شعله ور شده بود و آتش به ساختمان دوطبقه قدیمی مجاورش که کارگاه کفاشی بود سرایت کرده و شعله ور شده بود و به همین ترتیب آتش در حال سرایت به سایر ملک‌های همجوار بود.

وی تاکید کرد: آتشنشانان به طور همزمان در چند نقطه هم در داخل ملک قدیمی و هم ساختمان دو طبقه مجاور عملیات خود را آغاز کردند و با تلاش بسیار و برغم باریک بودن کوچه بن‌بست محل حادثه، آتشنشانان عملیات خود را انجام دادند و با دستگاه‌های تنفسی و با وجود حجم بالای دود غلیظی که وجود داشت خود را به کانون اصلی آتش رساندند و موفق شدند آتش را تحت کنترل خود در آورند و در حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد عملیات شعله زنی انجام شد و آتشنشانان وارد مرحله لکه گیری شدند و در نهایت پس از پایان عملیات لکه گیری آتش‌نشانان در نیمه‌های صبح به ستاد  بازگشتند اما یک ایستگاه تا صبح  در محل حادثه برای احتیاط حضور داشت تا اگر برگشت شعله رخ داد به سرعت اطفا شود.

ملکی افزود: خوشبختانه این حادثه مصدوم و فوتی نداشت اما در چند نقطه این ملک بعلت قدیمی و ناایمن بود ریزش سقف و اوار رخ داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.