برای نخستین بار؛ مجوز برپایی تریبون آزاد انتخاباتی در پایتخت صادر شد

احمد قیومی روز یکشنبه با اشاره به آیین قرعه‌کشی سازه‌های انتخاباتی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم اینک ۴۵ سازه تبلیغات شهری و حدود یک هزار سازه عمومی موقت تبلیغات انتخاباتی در میادین، خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران در اختیار نامزدها قرار گرفته تا از این طریق به افزایش نشاط و مشارکت و شناخت مردمی کمک شود.

وی در ادامه به آمادگی شعب اخذ رای در بخش‌های تابعه شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۶ شعبه روستایی در بخش کن، هفت شعبه روستایی و ۱۸ شعبه برای مشارکت اقلیت‌های مذهبی در بخش مرکزی و ۴۳ شعبه روستایی در بخش آفتاب در راستای سهولت در انتخابات تعیین و در این راستا آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این سه بخش نیز فراهم شده است.

معاون استاندار و فرماندار تهران اظهار کرد: در سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای این شهرستان ۶۰ هزار عامل اجرایی و ۱۳ هزار نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند تا انتخاباتی در قالب چهار مولفه مهم فرآمین رهبری و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی در ادامه یادآور شد: در کنار توزیع دستگاه‌های احراز هویت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مناطق و بخشداری‌ها تابعه، کلیه و لوازم مورد نیاز شعب اخذ رای نیز برای برگزاری مطلوب انتخابات ریاست جمهوری مهیا و آماده سازی شده است.

فرماندار تهران همچنین از برگزاری مانور پیش از انتخابات در ستادهای انتخابات فرمانداری تهران خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اهمیت برگزاری انتخاباتی دقیق و سلامت در ستاد انتخابات فرمانداری تهران، مناطق ۱۸ گانه و بخش‌های تابعه شهرستان برگزار شد تا ضمن اطمینان بخشی در برگزاری انتخابات معایب احتمالی نیز برطرف شود.

قیومی همچنین به آمادگی کامل پایتخت در برگزاری پرشور انتخابات اشاره کرد و افزود: با صدور دستور اجرای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری جلسات متعدد ستاد انتخابات شهرستان پس از تعیین اعضای هیات اجرایی درراستای فعال شدن ستادهای مناطق ۱۸ گانه و تعیین نمایندگان فرماندار در مناطق ۲۰ گانه تشکیل شد؛ همچنین جلسات هیات اجرایی در بخش‌های تابعه برگزار شد.

فرماندار تهران در ادامه اضافه کرد: همچنین جلسات کمیته‌های ستاد انتخابات فرمانداری تهران نیز از قبیل امنیتی، پشتیبانی، بازرسی، حراست، فناوری اطلاعات بطور منظم برگزار شده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در انتخابات ۱۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به جمع بندی‌های صورت گرفته توسط وزارت کشور، حوزه انتخابیه تهران جز برترین‌ها در این امر ارزیابی شد، لذا امیدواریم تا با تلاش تمامی دستگاه‌های مرتبط با برگزاری انتخابات من جمله آموزش و پرورش، در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، عملکردی مشابه با انتخابات مجلس شورای اسلامی را در کلانشهر تهران شاهد باشیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.