یمن اعترافات شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را منتشر کرد

نهادهای امنیتی دولت قانونی یمن اعلام کردند شبکه جاسوسی مذکور، مجموعه اقدامات خصمانه ای علیه اقتصاد و نهادهای اقتصادی اعم از بانک ها، وزارت برنامه و بودجه، وزارت انرژی، حمل و نقل و معادن انجام داده است.

براساس اعلام این نهادها، مکالمات ضبط شده نشان می دهد یک افسر اطلاعاتی آمریکا در تماس با یکی از اعضای این شبکه، از وی درباره آخرین تحولات اقتصادی یمن و چگونگی اجرای مصوبه تحریم پول ملی جدید این کشور سوال می کند.

در گزارش نهادهای امنیتی یمن، اعترافات یکی از اعضای این شبکه جاسوسی نیز منتشر شده که این عضو شبکه تأکید کرده است، مأموریت آنها جمع آوری اطلاعات از بانک مرکزی، بانک های تجاری، شرکت های نفت، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی یمن بوده است.

خبر مرتبط
شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن لو رفت+جزئیات

شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن توسط دستگاه امنیتی این کشور کشف و منهدم شد.

این عضو شبکه افزود: ما مأموریت داشتیم شبکه ای از روابط عمومی در وزارتخانه ها و نهادهای اقتصادی با هدف دستیابی به اطلاعات ایجاد کنیم.

عضو شبکه جاسوسی بازداشت شده در یمن خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از ما خواستند اطلاعاتی درباره بخش های نفت، گاز و معادن در یمن برای آنها جمع آوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تلاش می کردند شرکت هایشان را به ویژه در بخش های نفت، معادن و برق وارد یمن کنند.

این عضو شبکه جاسوسی همچنین تأکید کرد: من مسئول مدیریت روابط با بازرگانان، ارتباط دادن آنها به سفارت آمریکا و تشکیل جلسه برای آنها بودم.

عضو شبکه مذکور تاکید کرد: هدف آمریکا از این طرح، سرازیر شدن کالاهای آمریکایی به یمن به ویژه در زمینه نرم افزاری بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.