حملات زاکانی به دولت روحانی: گرانی ارز ۱۰ برابر شد/ کمر مردم را شکستند

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد اقتصادی، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار داشت: شرایط کشور نیازمند تحول است. تحول در راستای توسعه عدالت و ارتقای پیشرفت کشور باشد.

وی افزود: ما ۴ سرفصل را در اقتصاد تاکید داریم. نکته اولاً آزادسازی اقتصاد از کمند ارز و تقویت پول ملی. نکته دیگر جهش تولید و جلوگیری از خام فروشی بر پایه دانش و علم و فن آوری جهت ارزش افزوده در محصولات. نکته سوم مشارکت مردم برای ایجاد حاکمیت مردم در اقتصاد است. نکته چهارم خلق ثروت همراه با توزیع عادلانه است.

زاکانی گفت: اقتصاد ما مشکلاتی دارد. تورم و عدم ثبات در قیمت‌ها و کوچک شدن سفره مردم از جمله این مشکلات است.

خبر مرتبط
ماجرای دست راست زاکانی چیست؟ + عکس

مشکل دست علیرضا زاکانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فاش شد.

وی تصریح کرد: امروز ۴۱ درصد از سبد خانوار را مسکن و امورات مرتبط با مسکن است.

وی بیکاری جوانان را از دیگر مشکلات کشور دانست و افزود: درآمدهایمان ریالی است اما هزینه‌هایمان نسبتی با دلار پیدا کرده است.

زاکانی بیان کرد: اقتصاد کشور دچار چالش است. کسری بودجه، ناترازی انرژی، بدهی دولت به بانک‌ها و صندوق‌ها از جمله این چالش‌ها هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحریم دشمنان ما یک عاملی بر مشکلات اقتصادی است. کشور دچار بن بست نیست و عمده مشکلات ما مربوط به تجویزهای غلط بیگانگان برای ماست. تجویزهایی که در داخل خریدار دارد.

خبر مرتبط
درخواست مهم پزشکیان از زاکانی درباره قرارداد با چین+ فیلم

مسعود پزشکیان خطاب به زاکانی و قرارداد با چین خواستار شفافیت شد.

وی افزود: شهید رییسی با پرکاری خودش ترمز دستی این وضعیت را کشیده است و در برخی از شاخص‌ها بهتر شدیم اما کار برای تحول زیاد است.

زاکانی در مورد جهش تولید با مردم، بیان کرد: تا ۲۵ درصد باید تعاونی‌ها را میدان دار کنیم. نیازمند به مشارکت و سرمایه گذاری هستیم. دهه ۹۰ برای نرخ سرمایه گذاری ما دهه سیاهی بود. از بانک‌ها و نان مردم خورده شد. از بورس هزینه شد و مردم در بورس بیچاره شد. ۲ هزار همت قیمت اسمی بود که با ۱۰۰ همت وارد کردن و سپس دعوت از مردم، کمر مردم را شکستند.

وی گفت: گرانی ارز در دولت روحانی ۱۰ برابر شد. راه اصلی تامین از منابع داخلی و بهره گیری از همه فرصت‌های بین المللی است. اساس این کار هدایت نقدینگی است.

در حال تکمیل…

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.