بیانیه انتخاباتی مهم جامعه مدرسین برای "انتخاب اصلح" + متن کامل

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه انتخابات چهاردمین دوره ریاست‌جمهوری بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است: انتخابات سرنوشت ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش تعیین کننده‌ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هرگونه سهل انگاری و کوتاهی نسبت به آن زیان بار خواهد بود، لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسئله مهم انتخابات در جهت تبیین به نکات زیر تأکید می‌نماید:

1- شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است؛ تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است. از این رو در انتخاب اصلح توجه به معیارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی انتظارات از رئیس جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است.

2 - در انتخاب اصلح، رئیس جمهور شهید ما تراز است؛ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر و خستگی ناپذیری، سیاست ورزی مؤمنانه، اخلاق مداری و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان باید ملاک باشد.

3- نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه نشان دهند و با حرکت در چارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه گران و جریان‌های معاند و کینه توز به طور شفاف اعلام نمایند.

4- جامعه مدرسین از هرگونه تلاش برای رسیدن به نقطه مشترک برای گزینش نامزد اصلح در جبهه انقلاب حمایت می‌کند و از نامزدهای جبهه انقلاب و طرفداران آنان می‌خواهد که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند.

5- انتظار آن است که بر پایه جهاد تبیین و تواصی به حق، حوزه‌های علمیه، علماء و خطباء، مبلغین، ائمه محترم جمعه، نخبگان جامعه و دانشگاهیان و اقشار تاثیرگذار با روشنگری فعالیت خود را مضاعف نمایند و اقشار گوناگون مردم در مشارکت حداکثری در شکوه حماسه ملی نقش‌آفرینی کند.

در پایان از خداوند متعال مسألت می‌نمائیم که دل‌های ملت ایران را به سمت انتخاب اصلح هدایت نماید و طول عمر با عزت به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کرامت نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.