اعمال تحریم‌های آمریکا بر 7 فرد و نهاد به بهانه ارتباط با یمن

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دو فرد و پنج نهاد را به اتهام تسهیل تأمین مالی و تسلیحاتی نیروهای مسلح یمن، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

خبر مرتبط
تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی جزیره «کمران» را در غرب الحدیده در غرب یمن دو بار هدف قرار دادند.

وزارت امور خارجه آمریکا هم تأکید کرد که واشنگتن به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای جلوگیری از ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای نیروهای یمنی پایبند است.

هنوز اطلاعاتی درباره هویت افراد و نهادهای تحریم‌شده منتشر نشده است.

شبکه تلویزیونی العربیه سعودی مدعی شد که تحریم‌های جدید آمریکا سه فرد و شش6 نهاد مستقر در چین را که در تسهیل تامین مالی و تسلیحاتی گروه شبه‌نظامی حوثی در یمن نقش دارند، شامل می‌شود.

خبر مرتبط
یحیی سریع بیانیه داد/ حمله یمن به ناوشکن آمریکا با موشک‌های بالستیک+ جزئیات

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه علاوه بر آن یک فرد و یک شرکت و یک کشتی را مورد تحریم قرار داده است. 

در این بیانیه آمده است که کشتی مورد نظر در انتقال محموله‌های کالاهایی نقش دارد که از راه فروش آن منبع مالی مهمی برای کمک به خریدهای تسلیحاتی نیروهای یمنی فراهم می‌شد. 

بنا به این گزارش، اقدامات تحریمی جدید آمریکا بازیگران کلیدی را هدف قرار می‌دهد که نیروهای یمنی را قادر می‌سازند درآمد کسب کنند و طیف وسیعی از مواد را برای تولید سلاح‌های پیشرفته به دست آورند که اکنون از آن‌ها برای انجام حملات مداوم علیه کشتی‌های تجاری استفاده می‌کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.