ادامه تبعات جنگ غزه برای اسرائیل/ صهیونیست‌های ارتودوکس فراخوانده شدند

صهیونیست‌های ارتودوکس به دلیل عقاید افراط گونه و نیز تأثیرات فرهنگی که بر جامعه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی دارند از خدمت اجباری سربازی معاف هستند. با این حال، طولانی شدن جنگ غزه و نیاز به نظامیان جدید باعث شکاف در میان مقامات ارشد این رژیم شده است. بر این اساس، هرتزل هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر بر ضرورت اعزام به خدمت صهیونیست‌ها ارتودوکس تاکید کرد.

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: فراخوان صهیونیست‌های ارتودوکس به خدمت اکنون یک نیاز ضروری آشکار است و ما به این مسئله برای تقویت ارتش نیازمند هستیم.

هالیوی که امروز از غزه و نیروهای این رژیم بازدید کرده بود، در ادامه افزود: این مساله به روشنی برای من قابل درک است که برای کسانی که هشت ماه در خدمت بوده و از خانواده دورند (به دنبال برابری در خدمت سربازی هستند). ما در این زمینه تلاش زیادی می‌کنیم.

پیش از صهیونیست‌های ارتودوکس به خدمت سربازی اجباری فراخوانده نمی‌شدند. اعضای افراط گرای کابینه ائتلافی نتانیاهو از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از مخالفان سرسخت خدمت سربازی برای صهیونیست‌های ارتودوکس هستند.

با این حال، شکاف عمیقی در سرزمین‌های اشغالی در این باره شکل گرفته است. بسیاری از صهیونیست‌ها این اقدام را نشانه‌ای از وجود تبعیض آشکار حتی در میان صهیونیست‌های داخل سرزمین‌های اشغالی با یکدیگر می‌دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.