ادامه اعتراضات در تل‌آویو درخواست معترضان برای انتخابات زودهنگام

تظاهرات کنندگان اسرائیلی تقاطع رعنانا را مسدود کرده و خواستار برگزاری فوری انتخابات زودهنگام و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی و نظامیان کشته شده در نوار غزه خواستار پایان جنگ در چارچوب توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند. این خانواده‌ها تاکید کردند که ادامه جنگ منجر به کشته شدن شمار بیشتری از اسرا و نظامیان اسرائیلی خواهد شد. 

آن‌ها همچنین اعلام کردند که فرزندان ما در غزه کشته شدند و دولت آن‌ها را به حال خود رها کرد اما هنوز اسرایی هستند که می‌توان آن‌ها را نجات داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه خواستار متعهد شدن این رژیم به توقف جنگ به عنوان بخشی از توافق مبادله اسرا و آتش‌بس شدند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از گادی آیزنکوت عضو مستعفی کابینه جنگ تاکید کرد که اگر شجاعت داشتیم، می‌توانستیم به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی دست یابیم.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند؛ پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود. همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.