جدال مرگ و زندگی برای اصولگرایان/ مسیر سخت اجماع بر سر یک نامزد

حدود ۲ هفته تا برگزاری انتخابات مانده، نام علیرضا زاکانی نام پرتکرار در احتمالات موجود درباره نامزدهای پوششی است؛ احتمالی که البته زاکانی آن را رد کرده است. او ۲۰ خرداد در توییتی تاکید کرده بود در انتخابات ۱۴۰۳ «برای تداوم راه شهید رییسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم».

چهار روز بعد یعنی در ۲۴ خرداد، در جمع نخبگان و حوزوی‌ها تا کید کرد که «اگر  ذره‌ای احساس کنم که سایر کاندیدها بتوانند اقدامات بنده را دنبال کنند، حضور در انتخابات را برای خود حرام می‌دانم.» 

اگرچه زاکانی تاکید دارد که تا آخر می ماند اما فعالان سیاسی بیشترین احتمال برکناری را درباره زاکانی محتمل می دانند. او نامزدی است که در انتخابات ۱۴۰۰، عبدالناصر همتی حضور تاکتیکی او در انتخابات به عنوان نامزد پوششی را افشا کرد؛ موضوعی که با واکنش زاکانی روبرو شد. او در واکنش به همتی با لحنی اعتراضی گفت که «اگر من کاندیدای پوششی هستم، شما کاندیدای روکشی هستید! آمده‌اید روی هشت سال بلایی که سر مردم آوردید روکش بکشید!» اگرچه زاکانی حضور پوششی در انتخابات ۱۴۰۰ را بارها رد کرد اما در نهایت، گمانه زنی ها درست از آب در آمد و زاکانی در نهایت به نفع ابراهیم رئیسی از گود انتخابات کنار رفت!

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «جدال میان سوپر پوششی‌ها/ اجماع اصولگرایان در ۲ سناریو/ سعید جلیلی به فینال انتخابات می‌رسد یا محمدباقر قالیباف؟+ جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.