قالیباف: در حوزه دفاعی همه کشورها حسرت قدرت ما را می‌خورند

محمدباقر قالیباف شنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - در برنامه «با مردم» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: تاریخ چند هزار ساله کشور پهناور و بزرگ ما، ایران عزیز همراه با مبارزات و سختی ها و فرودها بوده و امروز کشوری آزاد مستقل و آباد هستیم. این تلاش ها در دوران ۴۵ ساله انقلاب اسلامی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

وی ادامه داد: پیام انقلاب فراخوانی یک حرکت بزرگ برای ساختن آینده‌ای متفاوت از گذشته بود و به خاطر همین پیام مورد حمله معارضان داخلی و تهاجم خارجی قرار گرفت؛ ما ۸ سال جنگ سخت را در یک نبرد نابرابرانه پشت سر گذاشته و ۳۵ سال دیگر را در جنگ نیابتی و فشارهای جنگ شناختی و در راس آن در یک تحریم ظالمانه اقتصادی بودیم.

قالیباف بیان کرد: دشمنان به دنبال این بوده که ملت ما را از آینده خود ناامید و از گذشته خود پشیمان کرده و آن ها را پریشان کنند، اما ایران عزیز و ملت ما همچنان سروی بلندقامت و مستحکم ایستاده و از همه سختی‌ها و دشمنی‌ها عبور کرده و اقتدار و بزرگی خود را در اوج نگه داشته اشت.

وی ادامه داد: ایران عزیز و قوی ما با قدرت کسب کرده، ایده مقاومت و عمل به وعده صادق و جغرافیای سیاسی منحصر به فرد منطقه‌ای و جهانی یک بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین المللی است. امروز می‌توان با افتخار گفت که ایران سربلند از رویکرد حفظ بقا عبور کرده و به بلوغ رسیده و می‌توانیم در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت را به سمت پیشرفت و در حقیقت از پایایی به سمت پویایی برسیم.

اجازه نمی‌دهیم دشمنان «ایران جان ما» را دور بزنند

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هرگز اجازه نمی دهیم دشمنان و بدخواهان ایران و اسلام «ایران جان ما» را دور بزنند.

قالیباف توضیح داد: همانطور که در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم که همه کشورها حسرت این قدرت ما را می‌خورند، می توان این تجربه را در عرصه پیشرفت همه جانبه تکرار کرده و در این مسیر با هم گام برداریم.

وی اضافه کرد: در آغاز تجاوز دشمن و دفاع مقدس بدون سازماندهی و حداقل تجهیزات به سمت جبهه رفتیم؛ همه ما باور و ایمان داشتیم و گوش به فرمان و با انگیزه برای دفاع از وطن و انقلاب و ناموس مان بودیم. اینگونه کنار هم قرار گرفتیم و بعد سازماندهی و آموزش پیدا شد؛ ایستادیم و سرنوشت جنگ تغییر کرد و خرمشهر آزاد شد. تجهیزات نداشتیم و از دشمن غنیمت گرفتیم.

قالیباف اظهار کرد: آن روز حداکثر توپخانه ۱۵ کیلومتری داشتیم و امروز موشک های نقطه زن و با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر داریم که بر سر دشمنان و بدخواهان ما و بشریت، فرود می آید؛ همان اراده و فرهنگ ادامه پیدا کرد و امروز قدرتی داریم که حسرت کشورهای منطقه است.

قالیباف یادآور شد: بعد از پایان جنگ قرارگاه سازندگی بود که البته اول قرارگاه بازسازی برای رسیدگی به روستاهای خراب شده و جنگ زده بود، بعد نام تغییر کرد. این قرارگاه برای سازندگی در انتقال انرژی از جنوبی ترین به شمالی ترین نقطه در کمترین زمان بود و در تمامی مسیرها رفت، پس مسیر سخت اما شدنی است.

وی ادامه داد: در زمانی که در هوافضا و در زیرساخت های مهندسی و فنی بودم، اینگونه توان عملیاتی وعده صادق انجام شد.

تحول امکان‌پذیر است

قالیباف با اشاره به عملکردش در نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در کمترین زمان و بدون تغییر در اعتبار بودجه به سمت تحول در رفتار، سازمان، آموزش و کیفیت خدمات رسانی با رویکرد امنیت پایدار و عادلانه رفت و همه خدمت از پلیس گرفتند و این تحول را مردم در زندگی خود و با تمام وجودشان حس کردند پس تحول امکان پذیر است.

وی با اشاره به عملکردش در شهرداری تهران نیز بیان کرد: همه شهر تبدیل به یک کارگاه شده بود که نمونه آن را در حمل و نقل، مترو، توسعه ‌پارک‌ها و فراهم کردن فرصت برای کودکان و زنان دیدید؛ این ها پیش شرط داشتن پول و اختیار نبود چون بر این باوریم تحول نیازمند مدیر قوی است.

بزرگ‌ترین ضعف در یک کشور بلاتکلیفی و تردید است

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، ایمان و باور به کار را رمز موفقیت و تحول دانست و گفت: با همین روحیه و با دوستان در کنار مجلس شورای اسلامی، با یک قانون کشور را از بلاتکلیفی و تردید خارج می‌کنیم. بزرگ‌ترین ضعف در یک کشور بلاتکلیفی و تردید است.

قالیباف اظهار کرد: در مجلس یازدهم وعده دادیم که برای خیزش اقتصادی آمده ایم؛ خیزش اقتصادی به معنای تصویب قوانین مربوطه که انجام شد و به آن عمل کردیم؛ البته این قوانین به تنهایی برای تحول کفایت نمی کند. قانون مهم است اما اگر اجرا نشود اعتباری بیشتر از یک کاغذ نداد و مدیریت قوی می تواند به کاغذ بی جان، جان داده و حرکت تحول را رقم زند.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز شاهد مشکلاتی هستیم که تکرار آن برای بنده هم سخت است، چون شما مردم عزیز انقدر این ها را شنیدید که از حرف خسته‌اید؛ در این شرایط به شما قول می دهم و به عهد خود وفا می کنم که مشکلات را با کمک شما مردم حل کنیم.

ما از تورم و گرانی شرمنده‌ایم

قالیباف گفت: ما از گرانی و تورم و کاهش قدرت خانوارها شرمنده ایم و برای رفع آن در دولت چهاردهم «خدمت و پیشرفت» برنامه و روش اجرا داریم که ضمانت آن کارنامه عملکردم در سالیان گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.