سرنخ تازه از فرش های مفقودی سعد آباد/مشخصات فیلم فرش‌ها در اختیار مقام قضایی قرار دارد

جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با مفقودی ۴۸ تخته فرش کاخ سعدآباد بیان کرد: این پرونده به صورت دقیق و همه‌جانبه در حال پیگیری است، زیرا مسئله بیت‌المال و اموال عمومی از موضوعات خاص برای دستگاه قضایی است و کوچکترین مسامحه در این حوزه را قبول نمی‌کند.

خبر مرتبط
اهدافی که «بایدن» از سفرش به فرانسه دنبال می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در سفرش به فرانسه قرار است درباره استفاده احتمالی از سود حاصل از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده روسیه با «ماکرون» رایزنی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ تخته فرش با مشخصات معلوم و با شماره شناسنامه اموال ردیابی و شناسایی شده است، گفت: فرش اول با نقشه لچک، فرش دوم با بافت شیراز، بافت سوم، چهارم و پنجم با بافت کرمان و فرش ششم با ابعاد مشخص در ساختمان‌ها و مجموعه‌های دولتی قرار دارند و همه آن‌ها از فرش‌ها نفیس هستند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: فیلم، عکس و مشخصات تعدادی از فرش‌ها در اختیار مقام قضایی قرار دارد و در مورد سایر فرش‌ها تحقیقات ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی کامل انجام می‌شود.

شایان ذکر است سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) اعلام کرده بود که در رابطه با مفقودی تعدادی از فرش‌های کاخ سعدآباد پرونده قضایی تشکیل شده است و تعدادی از افراد مطلع احضار شدند.

به گفته جهانگیر برخی از فرش‌هایی که مدعی شده‌اند، سرقت شده، در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شدند که نشان می‌دهد در مورد این تعداد از فرش‌ها سرقتی رخ نداده است و تحقیقات در مورد سایر فرش‌ها ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.