دستور ویژه دادگستری برای حل مشکل سگ‌های ولگرد/صدای حامیان حیوانات در می آید؟

 عباس پوریانی در اولین نشست فصلی دادستان‌های شهرستان و روسای دادگاه های عمومی بخش استان مازندران با ابراز تاسف از حوادث ناگوار اخیر مرتبط با سگ‌های ولگرد در استان، به دادستان های مازندران دستور داد در راستای حفظ حقوق عامه، با مکلف کردن شهرداری‌ها، در اسرع وقت نسبت به حل و فصل مشکل و جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، افزود: متاسفانه افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان مازندران موجب وحشت و ناامنی مردم شده که می‌طلبد با تعیین ساز و کار مشخص، اقدام جدی و قانونی از سوی شهرداری‌ها در این خصوص لحاظ شود.

خبر مرتبط
حادثه عجیب در یزد/ یک سگ ولگرد ۱۶ نفر را بیمارستانی کرد

در پی گاز گرفتن یک سگ ولگرد در یزد ۱۶ نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر دادستان‌ها در حل مشکلات حوزه‌های قضایی، تصریح کرد: طبق قانون، اختیارات متعددی به دادستان‌های شهرستان و روسای حوزه‌های قضایی بخش محول شده و در قبال آن وظایف و تکالیف بسیار مهمی نیز بر عهده آنها گذاشته شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر این مطلب که دادستان‌ها و روسای حوزه  قضایی، امین دستگاه قضایی و مردم هستند، ادامه داد: مردم، دستگاه قضایی را پناهگاه خود می‌دانند و برای احقاق حقوق خود به دادگستری مراجعه می‌کنند که این مهم مسئولیت ما را سنگین تر خواهد کرد. 

پوریانی همچنین حفظ شان و احترام مردم و شنیدن سخنان مراجعان با رعایت حسن خلق را مورد توجه قرار داد و گفت: پرونده‌های قضایی مردم باید با دقت و سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر لزوم اجرای بهنگام احکام صادره تاکید کرد و افزود: دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به نظارت بر اجرای این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه نقش دادستان‌ها را در بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: تصرف اراضی ملی، قطع غیرقانونی درختان، قاچاق چوب و تغییر کاربری غیرمجاز از جمله موارد بسیار مهمی هستند که باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه جدی قرار گیرند.

پوریانی موضوع زباله و همچنین قاچاق چوب را از جمله موارد مبتلابه استان عنوان کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر ویژه، نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفین اقدام شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، افزود: قوانین و مقررات موجود باید به شکل دقیق توسط نمایندگان نامزدهای محترم مد نظر قرار گیرد و روسا و دادستان‌های حوزه های قضایی نیز باید نسبت به این موضوع نگاه پیشگیرانه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین هفته قوه قضائیه را فرصتی مناسب برای تبیین عملکرد دستگاه قضایی دانست و گفت: مردم باید در این هفته با عملکرد و اقدامات دادگستری استان آشنا شوند و این اقدامات باید از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها به مردم اطلاعرسانی شود.

گفتنی است، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، معاونین دادگستری استان، دادستان نظامی مازندران، دادستان‌های شهرستان‌های استان و روسای حوزه‌های قضایی بخش نیز در ادامه نظرات خود را در خصوص موارد مطروحه در جلسه بیان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.