اژه ای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟+اطلاعیه
مرکز رسانه قوه قضاییه، در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در فضای مجازی و رسانه‌ای اطلاعیه‌ای صادر کرد. 
خبر مرتبط
احتمال کاندیداتوری سه اصولگرا برای انتخابات قوت گرفت

آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم کاندیدا خواهند شد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که از دهم تیرماه ۱۴۰۰ با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت ریاست قوه قضاییه را عهده‌دار شده‌است، بر انجام مأموریت محوله در عدلیه اصرار و تمرکز دارد و امتثال‌امر رهبری حکیم انقلاب در راستای تحول در دستگاه قضا را از مفروضات اصلی می‌داند، لذا اعلام می‌شود که ریاست قوه قضاییه مطلقاً قصد و اراده‌ای برای گام نهادن در مسیر انتخاباتی جهت تصدی ریاست دولت را ندارد و کمافی‌السابق معطوف و متمرکز بر اجرایی‌سازی مفاد فصل یازدهم قانون اساسی ناظر بر وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضایی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری ایران؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید. بر این اساس، انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین رئیس دولت چهاردهم، زودهنگام و بر اساس اعلام وزارت کشور، روز جمعه هشت تیرماه 1403 برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان در روزهای 10 تا 14 خردادماه در وزارت کشور انجام می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.