اعمال تحریم‌های آمریکا علیه یک گروه اسرائیلی

جمعی از مسوولان آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که آمریکا در جدیدترین اقدامی که علیه گروه‌هایی انجام داده که معتقد است از فرصت‌های برقراری صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌کاهند، گروه اسرائیلی «تساف۹» را که ارتباطاتی با نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری اشغالی دارد، به دلیل بستن راه کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و حمله به آنها، هدف تحریم‌هایی قرار داده است.

خبر مرتبط
آمریکا علیه روسیه شمشیر کشید/ جزییات تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو به روایت جان کربی

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع می‌کند و به افزایش هزینه‌ها برای ماشین جنگی روسیه ادامه می‌دهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، فلسطینی‌ها در این منطقه به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند چرا که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۸ ماه از آغاز جنگ همچنان به حملات خود علیه آنها ادامه می‌دهد.

این وزارتخانه رژیم صهیونیستی را به کارشکنی در امدادرسانی‌ها متهم کرد.

جمعی از حامیان بلوک راست در کابینه رژیم صهیونیستی که با جنبش شهرک‌سازی ارتباطاتی دارند، مخالف تلاش‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق آتش‌بسی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و در ادامه توقف جنگ غزه هستند، در حالی که این جنگ از زمان آغازش در هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون به ۳۷ هزار و ۲۳۲ شهید و ۸۵ هزار و ۳۷ مجروح رسیده است.

خبر مرتبط
آژیر قرمز برای اقتصاد اسرائیل/ تحریم‌ها با تل‌آویو چه کرد؟

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده ت علیه اسرائیل اوضاع اقتصادی آن را در شرایط جنگی دشوارتر کرده است.

این تحریم‌های مالی در واقع با حکم لازم الاجرایی که بایدن در فوریه در ارتباط با اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری امضا کرد، اعمال می‌شوند و پیش از این برای اعمال محدودیت‌های مالی بر شهرک‌نشین‌هایی که در حملات علیه فلسطینی‌ها دست داشتند، به کار برده شد.

بر اساس اعلام وب‌سایت دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا، گروه تساف ۹ در لیست گروه‌های تحت تحریم قرار داده شده است.

«آرون فورسبرگ» مدیر دفتر سیاست‌گذاری و اجرای تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: ما از این امکان برای تحریم گروه‌های بیشتری از طرف‌ها استفاده کرده و صرف نظر از دین، نژاد و یا مکان، افراد و تشکل‌هایی را که صلح، امنیت و ثبات کرانه باختری را به خطر می‌اندازند، هدف قرار می‌دهیم.

۱۳ ماه مه جمعی از اعضای گروه اسرائیلی تساف۹ به دو دستگاه کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه حمله کرده و آنها را به کنترل خود درآورده و در ادامه این کامیون‌ها را در نزدیکی شهر الخلیل به آتش کشیدند.

نام این گروه به دستورهای صادر شده برای فراخوان نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اشاره دارد، این گروه مدعی است که می‌خواهد مانع از رسیدن کمک‌ها به دست نیروهای حماس شود و تل‌آویو را متهم می‌کند که این «هدایا» را برای حماس می‌فرستد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته جمعی از اعضای گروه تساف۹ سعی در ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه داشتند از جمله اینکه در طول مسیر اردن به غزه و نیز همزمان با عبور کاروان کمک‌ها از کرانه باختری با توسل به خشونت راه را به روی این کاروان‌ها مسدود کردند، همچنین آنها چند کامیون حامل کمک‌ها را مورد حمله قرار داده، بار آنها را روی زمین ریختند.

این اقدام تمام دارایی آنها تحت کنترل دستگاه قضایی آمریکا را مسدود کرده و تعامل آمریکایی‌ها با آنها را ممنوع می‌کند.

سازمان «دموکراسی اکنون برای جهان عرب» که یک گروه حقوقی در آمریکا است، این هفته اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه این گروه اسرائیلی را خواستار شد و اعلام کرد که این گروه از شرکت‌های اسرائیلی و سازمان‌های اسرائیلی-آمریکایی مبالغی را جمع‌آوری می‌کند.

این سازمان حقوقی در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین گروه‌هایی از مصونیت از طرف مسوولان اسرائیلی برخوردار هستند، فلسطینی‌ها و گروه‌های حامی حقوق بشر همواره ارتش و پلیس اسرائیل را متهم می‌کنند که در زمان یورش شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری عامدانه مداخله نکردند.

جمعی از وکلا اعلام کردند که رژیم صهیونیستی چهار تن از کسانی را که در حمله ۱۳ مه دست داشتند، بازداشت کرد.

فورسبرگ در این رابطه گفت: ما از تمام امکاناتی که در اختیار داریم برای محاکمه کسانی که تلاش می‌کنند چنین اقدامات شنیعی را اجرا کرده و یا مرتکب شوند، استفاده خواهیم کرد، ما این مسئله را در تمامی سطوح کابینه اسرائیل پیگیری کردیم و از مسوولان اسرائیلی انتظار داریم همین اقدام را در پیش بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.