جنجال تازه آمریکا در غزه/ اسکله امدادی دوباره جمع خواهد شد

دو مقام آمریکایی که خواستند نام‌ آنها فاش نشود، اعلام کردند که اسکله امدادی ساخت آمریکا برای دومین بار به دلیل وضعیت بد جوی و مواج بودن دریا از سواحل غزه جدا خواهد شد.

این دو مقام آمریکایی با اشاره به سابقه شکسته شدن اسکله کمک‌رسانی آمریکا به دلیل وضعیت بد جوی و مواج شدن دریا در اواخر ماه گذشته، اعلام کردند: ارتش ایالات متحده کار جمع‌آوری و انتقال این اسکله را از اواخر روز جمعه آغاز کرده و امروز (شنبه) نیز این کار را تکمیل خواهند کرد.

این دو مقام آمریکایی در ادامه اظهارات خود، یادآور شدند: مسئولان انتظار دارند این اسکله تا هفته آینده به جای خود بازگشته و دوباره به بهره‌برداری برسد.

پروژه احداث اسکله امدادی ساخت آمریکا آمریکا در غزه از همان زمانی که کمک‌های بشردوستانه در ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) برای اولین بار به ساحل فرستاده شد، با مشکلات امنیتی، لجستیکی و دیگر موانع مواجه شده است.

آمریکا مدعی است که این اسکله شناور که روند ساخت آن از ماه آوریل با هزینه ۳۲۰ میلیون دلار آغاز شد را با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه احداث کرده است.

آمریکا در حالی با ایجاد اسکله دریایی شناور تلاش می‌کند خود را به عنوان یک کمک‌رسان به اهالی غزه به جهان معرفی کند که طی حدود هشت ماه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه حامی اصلی این رژیم کودک‌کش بوده و از ارسال تسلیحات به تل‌آویو برای به قتل رساندن کودکان و زنان بی‌گناه در نوار غزه دریغ نکرده است.

در این پیوند، پیش تر تعدادی از تحلیلگران و ناظران سیاسی عربی ایجاد اسلکه موقت در ساحل نوار غزه برای ورود کمک‌های انسانی را دام خطرناک دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مطابق خواست رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهدافی پنهانی در این منطقه دانسته بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.