خبر مهمی که سازمان ملل درباره غزه داد/ شرایط وحشتناک است

کارل اسکائو به سفر اخیر خود به نوار غزه اشاره کرد و افزود: من در این سفر شاهد ویرانی گسترده بودم و حس خستگی و فرسودگی مردم فلسطین را به خوبی درک کردم.

اسکائو با بیان اینکه برای جلوگیری از مرگ‌ومیر غیرنظامیان به دلیل سوء تغذیه، نه فقط نیازمند به توزیع اقلام غذایی در میان آنها هستیم بلکه دسترسی به آب و خدمات بهداشتی مناسب هم باید برای آنها فراهم شود، گفت: تأمین آب سالم و فراهم کردن شرایط بهداشتی مناسب برای فلسطینیان دو نیاز حیاتی مردم غزه برای ادامه حیات است.

معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون شرایط کنونی فلسطینیان به دلیل دسترسی نداشتن به غذای کافی وحشتناک است و این موضوع فراتر از حیطه کاری سازمان ما است، افزود: مردم فلسطین در حال حاضر خواستار پایان جنگ هستند زیرا آنها به آخر خط رسیده‌اند.

اسکائو همچنین به درد و دل مردم غزه با او در این سفر اشاره کرد و گفت: در این سفر تعداد زیادی از فلسطینی‌ها با من درباره مشکلاتشان صحبت کردند از جمله «ام محمد» یک فلسطینی که به من گفت «ما چیزی برای خوردن و هیچ جایی برای خوابیدن پیدا نمی‌کنیم.»

سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرده است که گسترش جنگ مانع از ارسال کمک‌های این سازمان به غزه شده و انبارهای آنها در ماه ژوئن ۲ بار مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد پیش تر هشدار داد که تا اواسط ماه آتی میلادی (جولای) بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه خواهند شد.

همچنین مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری نیز پیش تر در اظهاراتی در این باره، گفت: قحطی در قرن بیست و یکم، بحرانی قابل پیشگیری است. رهبران گروه ۷ باید از نفوذ خود برای جلوگیری از قحطی استفاده کنند. انتظار برای اعلام رسمی قحطی و عدم اقدام مانند حکم مرگ برای هزاران نفر خواهد بود. این اقدام همچنین یک بی‌اخلاقی بزرگ خواهد بود.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز پیش‌ تر اعلام کرده بود که به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح حدود سه هزار کودک در نوار غزه با گرسنگی و عدم دسترسی به امکانات درمانی مواجه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.