هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شرایط اسفناک کودکان فلسطینی در غزه
رژیم صهیونیستی در حال استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه است. این موضوع در کنار بمباران گسترده مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه از جمله مراکز درمانی، فلسطینیان را در مسیر نسل کشی قرار داده است.  

الجزیره گزارش داد، سازمان بهداشت جهانی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کودکان فلسطینی در خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند.

خبر مرتبط
ادعای بلینکن درباره موضع حماس درباره پیشنهاد آتش‌بس

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که حماس به پیشنهاد آتش بس مورد حمایت آمریکا برای نوار غزه با «تغییراتی متعدد» پاسخ داده است.

تدروس ادهانوم، مدیر این نهاد بین المللی تاکید کرد: بخش اعظمی از جمعیت غزه اکنون با گرسنگی و شرایط قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان، شرایط برای کودکان بسیار وخیم‌تر است.  

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم ارائه گزارش‌ها مبنی بر افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، شواهد نشان نمی‌دهد که طی روند توزیع، خانواده‌هایی که به شدت نیازمند این اقلام هستند به میزان کافی مواد غذایی دریافت می‌کنند.  

مدیر سازمان بهداشت جهانی با اشاره به آسیب شدید کودکان فلسطینی از این موضوع، افزود: اکنون بیش از ۸ هزار کودک زیر ۵ سال با سوء تغذیه دست و پنجه نرم کرده و در بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند. با این حال، یک هزار و ۶۰۰ تن از این کودکان دچار سوء تغذیه بسیار شدید هستند.  

این مقام ارشد بین المللی تصریح کرد: به دلیل نبود امنیت و عدم دسترسی به امکانات کافی، اکنون تنها دو مرکز برای بیماران مبتلا به سوء تغذیه شدید در غزه فعال است. ناتوانی ما در تامین سیستم بهداشتی ایمن، در کنار فقدان آب آشامیدنی و اقلام بهداشتی، خطر سوء تغذیه در کودکان فلسطینی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.