صفر تا صد دانشگاه ملی مهارت بدانید/ خبر مهم برای دانشجویان

 دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور را بر عهده داشت.

خبر مرتبط
8 نکات مهم برای آغاز یادگیری یک مهارت جدید در بزرگسالی

چطور یک مهارت تازه‌ بیاموزیم؟ با ما همراه باشید تا ۸ نکته در آموختن یک مهارت جدید را با شما در میان بگذاریم.

این دانشگاه ابتدا تحت عنوان مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم و از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش بود اما در سال ۱۳۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «دانشگاه فنی و حرفه‌ای» تغییر نام داد و با تمام اختیارات و امکانات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

این دانشگاه مهارت محور، دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌ها، شاخه کاردانش یا دانش آموختگان دوره چهار ساله نظام قدیم هنرستان‌ها انتخاب می‌ کند. 
اما این روزها بار دیگر از تغییر عنوان و ماهیت این دانشگاه سخنان به میان آمده و قرار است با تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان این دانشگاه تغییر کند.

به گزارش اقتصادنیوز، در این زمینه عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اواسط هفته جاری در اجلاس روسای دانشکده ها و آموزشکده های این دانشگاه به دلایل تغییر نام آن اشاره و به ایسنا اعلام کرد: « بیش از ۱۲_۱۰ سال است در کشور هم دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم و هم سازمان فنی و حرفه‌ای. از این رو، تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دانشگاه ملی مهارت انجام دادیم و به‌زودی با برند جدید دانشگاه ملی مهارت در کشور مواجه هستیم. علاوه بر تغییر نام، ساختار را هم تغییر دادیم.»

این تغییر نام در حالی صورت گرفت که بر اساس اعلام روز گذشته علی‌باقر طاهری‌نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در برنامه هفتم پیش بینی سهم دانشگاه فنی و حرفه ای به ۵۰ درصد افزایش یابد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.