روسیه و عربستان پای میز مذاکره رفتند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با همتای سعودی خود، «فیصل بن فرحان آل سعود» چشم‌انداز همکاری‌های چندجانبه بیشتر بین مسکو و ریاض را بررسی کرده است.

 این دو دیپلمات ارشد در حاشیه نشست وزرای خارجه بریکس در شهر نیژنی نووگورود روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسای وزارتخانه‌های خارجه دو کشور به تفصیل در مورد چشم‌انداز توسعه بیشتر همکاری‌های چندجانبه روسیه و عربستان گفت‌وگو کردند.

خبر مرتبط
رأی ممتنع روسیه به قطعنامه مهم آمریکا در شورای امنیت/ مسکو واشنگتن را زیر سوال برد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از اینکه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا که با ۱۴ رای مثبت و بدون هیچ رای مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، رأی ممتنع داد، اظهار کرد: ما نمی‌خواستیم قطعنامه را مسدود کنیم زیرا تا آنجا که می‌دانیم جهان عرب از آن حمایت می‌کند اما چندین پرسش در مورد قطعنامه پیشنهادی واشنگتن داریم.

این وزارتخانه افزود: لاوروف و آل سعود همچنین درباره موضوعات مهم دستور کار جهانی و منطقه‌ای تبادل‌نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: «موضع مشترک در مورد نیاز به تحکیم تلاش‌ها برای تضمین حل و فصل سریع سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های حاد در منطقه خاورمیانه، از جمله درگیری فلسطین و اسرائیل، مجددا مورد تاکید قرار گرفت.»

به گزارش اسپوتنیک، نشست وزرای خارجه بریکس از ۱۰ تا ۱۱ ژوئن در نیژنی نووگورود برگزار می‌شود.

خبر مرتبط
زلزله امنیتی در خاورمیانه؛ آمریکا و عربستان در آستانه توافق امنیتی جدید/ ریاض متحد راهبردی واشنگتن می‌شود

آمریکا و عربستان به انعقاد پیمان امنیتی که به موجب آن، ریاض متحد راهبردی واشنگتن در خارج از ناتو خواهد شد، نزدیک می‌شوند.

عربستان سعودی در پانزدهمین نشست سران این اتحادیه در ژوهانسبورگ برای پیوستن به بریکس دعوت شد، اما هنوز موافقت خود را برای عضویت در این کشور رسمی نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.