دیدار و رایزنی رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان

بر اساس بیانیه صادره از سوی اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور کشور این کشور با الهام علی‌ اف، رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان، قتل عام در غزه از سوی اشغالگران قدس ونیز مسائل منطقه‌ ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبر مرتبط
سواستفاده پرسروصدای آمریکا از ترکیه/ اردوغان رو دست خورد

در شرایط کنونی دولت بایدن ممکن است به رویکرد قبلی خود برای دور نگه داشتن اردوغان بازگردد. اما در شرایطی که جهان درگیر آشفتگی است، نه ترکیه و نه ایالات متحده هیچکدام این شانس را ندارند تا دور از هم بمانند.

اردوغان با تاکید بر اینکه نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین به ویژه در غزه کماکان ادامه دارد و این رژیم با جنایاتش نه تنها امنیت منطقه، بلکه امنیت جهانی را نیز تهدید می‌کند، تصریح کرد: راه حل دائمی، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است. برای این منظور، اسرائیل باید تحت فشار جامعه جهانی قرار گیرد.

اردوغان با ابراز قدردانی از دعوت علی‌ اف برای برگزاری اجلاس اقلیمی که در جمهوری آذربایجان برگزار می شود، تصریح کرد که ترکیه در روند آماده سازی این نشست همه نوع حمایت را ارائه خواهد کرد.

وی سپس خاطر نشان کرد که در این اجلاس برنامه‌ های مهمی در چارچوب «پروژه زباله صفر» که تحت نظارت همسرش انجام می‌ شود، برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.