اردوغان برای اسرائیل خط و نشان کشید/تلاش برای محاکمه صهیونیست ها

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همایش قانون اساسی قرن ترکیه که امروز دوشنبه برگزار شد، در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: تا امروز بیش از ۳۶ هزار نفر از برادران فلسطینی مان به شهادت رسیده اند. جانی هایی که مرتکب این جنایت شدند، دیروز هم در منطقه ای که امن اعلام کرده بودند در رفح اقدام به بمباران و موشک باران کمپ آوارگان کردند.

خبر مرتبط
فوری/ اردوغان به مشهد می‌رود/ سلطان خود را به مراسم تشییع سیدابراهیم رئیسی رساند؟

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور فردا -پنجشنبه- برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهوری فقید ایران به مشهد سفر می کند.

وی افزود: این قتل عام که بعد از اعلام دیوان بین المللی لاهه مبنی بر توقف جنایات در غزه انجام گرفته، دست های خون آلود و چهره کلاشانه این حکومت تروریستی را یکبار دیگر برملا کرد. تا زمانی که نتانیاهو و شبکه قتل او نتوانند مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین را در هم بشکنند، با ریختن خون بیشتر تلاش می کنند عمر سیاسی خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه به زودی خواهیم دید که این اقدامات هیچ فایده ای نداشته، اظهار داشت: درست مثل هیتلر، میلوشویچ و کارادزیچ و دیگر فرعونهای تاریخ که یادآوری با لعنت نجات نخواهند یافت.

اردوغان ادامه داد: ما به عنوان ترکیه، برای حساب پس دادن این قاتلهایی که به اندازه ذره ای از انسانیت بهره نبرده اند و این بربرها، هر کاری از دستمان بر بیاد انجام خواهیم داد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.