قاضی‌زاده هاشمی: وظیفه داریم روشنگری کنیم و با مردم برای مسیر درست صحبت کنیم+فیلم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با مردم شبکه یک گفت: باورم نمی‌شد کمتر از سه سال بگذرد و من در جلوی قاب تلویزیون با مردم برای انتخاب رئیس جمهور جدید گفتگو کنم.

خبر مرتبط
قاضی زاده هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مدت تبلیغات ریاست جمهوری از بنیاد شهید مرخصی گرفت و کامیار ثقفی قائم مقام بنیاد شهید جایگزین وی خواهد شد.

وی افزود: با رئیس جمهور عزیزمان بواسطه عملکرد خوب و مردمی که داشت کارهای بسیار خوبی آغاز شده است که برخی از آن به نتیجه رسیده بود و برخی در شرف انجام بود. این سید عزیز دیروز برادر بزرگ انقلابی ما بود، اما امروز بنده به عنوان یک الگو و اسوه سخت کوشی صداقت و در عرصه دولتمردی می‌شناسم. اکنون خود را عهده‌دار ادامه مسیر این شهید عزیز می‌دانم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی کارهای نیمه تمامی داشت، آرمان‌ها و رویاهایی داشت که مسیر و رویکردها را تغییر داده بود. ۵ سال دیگر برای اتمام امور فرصت داشت و لازم بود به سرانجام برسد.

وی افزود: نکته دوم به خاطر مردم بود به خاطر اینکه حق مردم است که اجازه ندهیم در هیاهویای انتخاباتی تصمیم آن‌ها دچار خدشه شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه داریم روشنگری کنیم و با مردم برای مسیر درست صحبت کنیم و نگذاریم نسخه‌های ارتجاعی که بازگشت به عقب است مجدد تکرار شود. آرمان شهید رئیسی نباید بر زمین بماند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شعار این دولت، دولت مردم و خانواده است. وقتی از دولت مردم صحبت می‌کنیم منظورمان این است که محور دولت و فعال مایشاء دولت، مردم هستند.

وی افزود: دولت اگر وظیفه تصمیم گیری دارد، مردم برای دولت تصمیم می‌گیرند. دولت اگر وظیفه اجرا دارد، اجرا را مردم انجام می‌دهند. وقتی از نظارت حرف می‌زنیم ناظر و نافذ مردم هستند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرتباً بین مردم و دولت رابطه نظرسنجی پرسش و سوال و رفراندوم است که مردم در عرصه‌های مختلف با نظارت بر دولت نظر می‌دهند و دولت خودش را موظف می‌داند آن را عمل کند.

وی افزود: باید کاری کنیم مرز بین دولت و مردم وجود نداشته باشد. اختیارات در دولت به استان‌ها واگذار می‌کنیم. ما این کار را در بنیاد شهید کردیم و در نتیجه در بنیاد شهید مراجعات به بنیاد ۳۷ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده بود چون کار مردم در استان‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد. ظرفیت و اختیارات ویژه شهرستان‌ها را افزایش خواهیم داد. هر شهرستانی یک پایتخت موضوعی خواهد شد. بخشداران فرمانداران و سایر مدیران ما به همین ترتیب باید با نگاه مردم منطقه انتخاب شوند و عزل شوند.

قاضی‌زاده گفت: حکومتی که خود را مزین به نام امام علی علیه السلام می‌داند باید نظر مردم در مورد کارگزارانش خیلی مهم باشد. رئیس جمهور حکمران نیست، باید بتواند تصمیماتش را با ذی‌نفعان آن بخش بگیرد و با کمک آنها باشد.

وی افزود: آمایش سرزمینی فرصت‌ها با توجه به نظام برنامه‌ریزی کشور باید اتفاق بیافتد. بنگاه‌های اقتصادی دولتی را به مردم واگذار کنیم. معنی ندارد که شرکت دولتی داشته باشیم؛ شرکت‌های دولتی باید تبدیل به شرکت‌های عمومی شود و سهامش به مردم واگذار شود. حتی شرکت نفت و شرکت گاز این‌ها متعلق به مردم هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی دنبال اشتغال و کسب درآمد هستیم، این برای خانواده است. اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و رشد فرهنگی اتفاق بیافتد، باید یک خانواده پایدار ایجاد کنیم و این خانواده پایدار را حفظ کنیم و به دغدغه‌های ارکان خانواده پاسخ دهیم.

قاضی‌زاده گفت: خانواده باید شغلش پایدار باشد و درآمدی کسب کند که هزینه‌های خانواده خودش را تأمین کند. پسر خانواده نباید نگران سربازی باشد، نباید نگران اشتغال باشد.

وی افزود: تمایل دختران ما به حضور در عرصه‌های مدیریتی است و باید تمام شرایط را برای دختران ایرانی فراهم کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید بتوانیم و اثبات کنیم که می‌توانیم اصلاحات بزرگ در نظام حکمرانی انجام دهیم. با تکیه بر آرمان شهید رئیسی، برای اینکه اسلام می‌تواند نسخه نجات بخش باشد.

وی افزود: شهید رئیسی می‌فرمود هدف کسب رضایت الهی است و کسب رضایت الهی، از کسب رضایت مردم است. ملت بزرگ ایران، خانواده بزرگ ایران، ایران ما با هیجان ساختگی ساخته نمی‌شود. با مناظره و جنجال درست نمی‌شود.

قاضی‌زاده گفت: رئیس جمهور باید با سابقه فکری، مواضع، نگاه راهبردی و کارنامه‌اش و برنامه‌اش ارزیابی شود.

وی افزود: ما نیاز به جراحی‌های بزرگ داریم. من جراح سر و گردن هستم، یاد گرفته‌ام با ابزار دقیق از کنار شاهرگ گردن، غده سرطانی را خارج کنم. ما چنین جراحی‌هایی در نظام اداری نیاز داریم. اگر نظام اداری جراحی نشود نظام اقتصادی کشور اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: من آرزومندم تمدن‌های بزرگ در ایران تکرار شود و این نیاز به شجاعت دارد. ملت بزرگ ایران در تاریخ خودش ثابت کرده است که در دوران کوتاه می‌تواند به آن قدرت برسد. نیاز به یک فرمانده شجاع و نترس است که با مردم گفت‌وگو کند و مردم را به میدان آورد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: برخی از حکمرانان ما در کشور ترسو هستند و می‌ترسند تصمیم بزرگ بگیرند و می‌ترسند با تصمیمات بزرگ مواجه شوند. ما به رجال ملی نیاز داریم که مردم را در جریان تصمیمات بزرگ قرار دهند و این آرمان بدون همراهی شما مردم عزیز ممکن نیست.

وی افزود: در گام اول حضور پرشور در انتخابات جاری و گام دوم اعتماد این جوانان که دستشان پر از علم و دانش و مجاهدت است نیاز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کودکی من در انقلاب، نوجوانی را در جبهه و جنگ، جوانی را در دانشگاه به تحصیل و میانسالی را در تمرین مدیریت گذرانده‌ام تا ذخیره‌ای برای بنده و همراهانم شود که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای شما باشیم.

وی افزود من وابسته به جناح و جریان خاصی نیستم. آمده‌ام که خادم صدیقی برای ملت ایران باشم و با کمک شما انشالله ایران پیشرفته و قوی و متمدن و جهانی ایجاد خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.