مذاکرات مهم اسماعیل هنیه و زیاد النخاله در دوحه

جنبش حماس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در نشستی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تحولات سیاسی، میدانی و مخصوصا جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بررسی شد.

خبر مرتبط
حماس از مانع واقعی آتش بس پرده برداشت!

یکی از مسئولان جنبش حماس به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داده و آن را مانعی واقعی در رسیدن به توافق آتش‌بس توصیف کرد.



به نقل از خبرگزاری شهاب، هیات‌عای حماس و جهاد اسلامی بر وحدت مقاومت فلسطین در میدان و عرصه سیاسی برای تحقق اهداف ملت فلسطین در سطوح موقت و راهبردی تاکید و از وحدت جبهه مقاومت و عرصه‌های حمایتی در لبنان، یمن و عراق تقدیر کردند.

هیات‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن قدردانی از ایستادگی ملت فلسطین به رغم قتل‌عام وحشیانه اشغالگر و جنگ نسل‌کشی آن علیه مردم غزه، عملکرد مقاومت و ثبات و قدرت آن در دفاع از ملت فلسطین در برابر دشمن متجاوز، حملات متوالی به رژیم صهیونیستی و خنثی سازی اهداف سیاسی و نظامی آن را در جنگ غزه ستودند.
خبر مرتبط
آمریکا رو در رو با حماس مذاکره می‌کند/ حماس آتش بس را می پذیرد؟

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که مقامات این کشور در حال بررسی مذاکره مستقیم با جنبش حماس بدون حضور اسرائیل برای آزادی پنج اسیر آمریکایی دربند مقاومت در نوار غزه هستند.



۲ هیات تحولات مذاکرات غیرمستقیم و تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ غزه را بررسی کردند و تاکید کردند که هر توافقی باید شامل آتش‌بس دائمی، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی آن، پایان محاصره این باریکه و معامله جدی اسرا باشد.

در این نشست همچنین وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی  و جنایت‌های ابن رژیم در قدس و کرانه باختری و نیز لزوم پایان دادن به این جنایات و آپارتایدی رژیم صهیونیستی بررسی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.