اسرائیل به پای حماس افتاد/ مذاکرات آتش‌بس غزه آغاز شد!

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز یکشنبه به نقل از یک مقام امنیتی در رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مذاکرات آتش بس میان این رژیم و جنبش حماس فلسطین به زودی آغاز خواهد شد، اما این بار به جای قاهره، پایتخت قطر میزبان این مذاکرات است.

خبر مرتبط
اسارت نظامیان اسرائیلی در نوار غزه/ انصارالله یمن تبریک گفت

جنبش انصارالله یمن عملیات گردان‌های عزالدین قسام در نوار غزه را تبریک گفت.

براساس گزارش الجزیره، این منبع امنیتی در ادامه گفت: مقامات امنیتی در اسرائیل موافق هستند که دستیابی به توافق در این زمان ضروری است. با این وجود جنگ در رفح و شمال نوار غزه در طول مذاکرات تا امضای توافق ادامه خواهد داشت.

روز گذشته نیز برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه با اشاره به دیدار «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی موساد با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در پاریس گزارش دادند که مذاکرات تبادل اسرا بین این رژیم و مقاومت فلسطین هفته آینده ازسر گرفته ‌می‌شود.

این درحالی است که یکی از رهبران مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه خبری «المیادین»، ادعاهای رژیم اشغالگر درباره بازگشت به مذاکرات از روز سه‌شنبه را رد و تاکید کرد که تل‌آویو در این زمینه جدی نیست اما در مقابل حماس متعهد به متوقف کردن کشتارها علیه مردم غزه است.

از سوی دیگر وبسایت «آکسیوس» به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد که دولت «جو بایدن» از اینکه رژیم صهیونیستی اعلام کرده مذاکرات تبادل اسرا ازسرگرفته می‌شود، غافلگیر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.