دشت اول بازار طلا و ارز از تایید صلاحیت‌ها/ قیمت‌ها کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز، اثر تایید صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری، بسیار زودتر از آنچه معامله گران انتظار داشتند بر بازار طلا و ارز نمایان شد و قیمت‌ها امروز دوشنبه ۲۱ خرداد در حالی مسیر کاهشی را را در پیش گرفتند که در روزهای گذشته نوسان محدودی را به ثبت رسانده بودند؛ روندی که امروز با ریزش طلای جهانی پس از تعطیلی روز گذشته آغاز شد و هر اونس طلا، معاملات را با افزایش نامحسوس در دامنه رنج آغاز کرد اما خیلی زود مسیر کاهشی هفته گذشته را در پیش گرفت و تا محدوده ۲۲۹۱ دلار هم عقب نشست. روندی که در نیمه دوم روز برای اونس تغییر کرد و با در پیش گرفتن سیر افزایشی، در پله ۲۳۰۶ دلار ایستاد.

افزایشی شدن قیمت اونس اما سیگنالی به بازار طلا و سکه نداد؛ چرا که قیمت دلار نسبت به روز گذشته پایین آمد و اسکناس آمریکایی به عنوان اثرگذارترین مولفه بر قیمت طلا و سکه، مانع از حرکت رو به بالای قیمت‌ها شد. طبق گفته تحلیلگران، زمانی که دلار در یک دامنه رنج نوسان می‌دهد، طلا و سکه نگاهشان را به اونس می‌دوزند و اگر طلای جهانی نوسان سنگینی را ثبت کند، طلا و سکه نیز همان نوسان را دنبال می کنند. اما امروز در بازار، صعود اونس با کاهش قیمت دلار همراه شده است و همین امر باعث شده تا زور اسکناس آمریکایی بر فلز زرد بچربد، تا تنها نوسان صعودی قابل توجه اونس در ادامه روز مسیر کاهشی بازار را تغییر دهد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شانس قیمت سکه برای عقبگرد؛ بازار طلا در حالت بلوکه/ دلار و سکه مرزبندی کردند؛ قیمت‌ها پایین آمد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.