فوری/ بنی گانتس استعفای خود را اعلام کرد+ جزئیات

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در این خصوص گفت: مشارکت من در شورای جنگ برای یک سرنوشت بود و نه مشارکت سیاسی. خروج از کابینه تصمیمی پیچیده و دردناک است.

وی افزود: من امروز کابینه اضطراری را با اندوه ترک می کنم. از نتانیاهو می‌ خواهم که هر چه زودتر به برگزاری انتخابات زودهنگام تن داده و یک کمیته تحقیقات سراسری تشکیل دهد. باید انتخاباتی برگزار شود که کابینه صهیونیسمی را به وجود آورد.

خبر مرتبط
ادعای جنجالی وزیر کابینه نتانیاهو درباره اسرائیل

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن تایید خبر خروج بنی گانتس و حزبش از ائتلاف حاکم ادعا کرد برای نجات ملت اسرائیل در صحنه حاضر است.

بنی گانتز گفت: نتانیاهو به دلیل ملاحظات سیاسی مانع از تصمیم گیری های راهبردی مهم می شود. ملاحظات سیاسی کابینه نتانیاهو تصمیمات راهبردی در جنگ غزه را مختل می کند. من از این کابینه خارج می شوم؛ زیرا نتانیاهو مانع از پیشرفت ما به سوی دستیابی به پیروزی واقعی می شود.

این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر تا دهم ژوئن (فردا دوشنبه) به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس مهلت داده بود تا راهبرد مشخصی را در مورد جنگ و مرحله مابعد آن اعلام کند، در غیر این صورت استعفا خواهد داد.

منابع عبری زبان امروز یکشنبه اعلام کردند که گانتز در جلسه شامگاه امروز کابینه جنگ این رژیم هم شرکت نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.