کاخ سفید تنها راه آتش بس غزه را بیان کرد!

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به شهادت غیرنظامیان فلسطینی در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» اذعان کرد، اما آمار وزارت بهداشت غزه از تعداد شهدا را نپذیرفت.

خبر مرتبط
ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو/ شهرک‌نشینان به خیابان آمدند

در ادامه بحران‌های سیاسی اسرائیل، شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

او در پاسخ به درخواست یک خبرنگار برای تایید شهادت بیش از ۲۰۰ غیرنظامی فلسطینی در این حمله گفت: «ارتش اسرائیل یک آماری داده‌اند و وزارت بهداشت غزه که در کنترل حماس است هم آمار دیگری داده است. ما در حال بررسی هستیم، اما این را می‌دانیم که غیرنظامیان کشته شده‌اند.»

در حمله شنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان «النصیرات» در مرکز غزه، دست‌کم ۲۱۰ نفر به شهادت رسیدند و دست‌کم ۴۰۰ نفر نیز مجروح شدند. شبکه خبری سی.ان.ان نیز هفته گذشته گزارش داد جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه سازمان ملل در اردوگاه النصیرات را که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داده و بیش از ۴۰ فلسطینی را با موشک‌های آمریکایی به شهادت رسانده‌اند.

این مقام آمریکایی اذعان کرد که فلسطینیان در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند، اما در اظهاراتی بی‌اساس، این وضعیت مرگبار را نتیجه «پنهان‌شدن حماس در زیرساخت‌های غیرنظامی فلسطینیان» دانست!

سالیوان در ادامه گفت: «هر بار که غیرنظامیان کشته می‌شوند، ما نگران می‌شویم. به همین دلیل است که می‌خواهیم این جنگ پایان یابد. تنها راه خارج‌کردن تمام اسرا و جلوگیری از تلفات غیرنظامی بیشتر، حصول یک توافق جامع برای آتش‌بس و تبادل اسرا است.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر ماه میلادی گذشته گفت رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

بایدن گفت بر اساس این طرح سه مرحله‌ای، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد.

در مرحله دوم این طرح پیشنهاد، حماس تمام اسرای صهیونیست را آزاد خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هم در مقابل تمام نیروهای خود را از غزه خارج می‌کند. سومین گام این طرح، بازسازی غزه خواهد بود. با این حال، این طرح پیشنهادی هنوز مورد توافق قرار نگرفته و رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده است.

این در حالی است که بایدن در هنگام اعلام این طرح، از سران این رژیم خواسته بود در مقابل خواسته‌های صهیونیست‌های افراطی ایستاده و با آتش‌بس موافقت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.