شورای همکاری خلیج فارس: جنگ غزه به صورت «فوری» و «دائمی» متوقف شود

شورای همکاری خلیج فارس خواستار توقف فوری و دائمی جنگ در غزه شد و از همه طرف ها خواست به پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره توافق برای آتش بس با دید مثبت بنگرند.

خبر مرتبط
هشدار قطر درباره تداوم جنگ غزه و خطرات زیاد در دریای سرخ

نخست وزیر قطر ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه، تاکید کرد: جامعه جهانی همچنان از توقف این جنگ وحشیانه در غزه عاجز است.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند برای توقف آتش بس در نوار غزه و همچنین ورود فوری و کافی کمک های بشر دوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی در این بخش از خاک فلسطین اقدام کند.

درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای توقف آتش بس در غزه، یک روز پس از آن صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) در یک حمله وحشیانه به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه باعث قتل عام بیش از ۲۰۰ فلسطینی شد.

منابع رسانه‌ای فلسطینی امروز از شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» و مناطق دیگر در مرکز نوار غزه خبر دادند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) گفت که سریال کشتارهای خونین روزمره علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن کشتار در اردوگاه النصیرات بود، در ادامه نسل‌کُشی ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت آمریکا مسوول کامل همه کشتارهایی است که رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شود و ما خواهان توقف این جنگ هستیم. ادامه این جنگ اوضاع را به سمت مرحله خطرناک سوق می‌دهد که هرگز صلح و امنیتی برای هیچ کس محقق نخواهد کرد.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان همچنین خواستار مداخله فوری شورای امنیت و جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها و ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری همه این جنایت‌ها و نقض قوانین بین‌المللی شد.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.