کلاهبردار معروف دستگیر و به کشور مسترد شد+جزییات

سردار مجید کریمی در این باره اظهار کرد: حسب درخواست مرجع قضائی مبنی بر پیگرد فردی به اتهام کلاهبرداری، جعل مهر و سربرگ‌های یک شرکت تولید معدنی، فرایند ردیابی، شناسایی و دستگیری این متهم در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و با اقدام‌های حقوقی و پلیسی صورت گرفته، سازمان بین المللی پلیس جنایی علیه مشارالیه اعلان قرمز صادر و مراتب به کشورهای عضو سازمان اینترپل نیز منعکس شد.

خبر مرتبط
پلیس هشدار داد/مجازات سنگین در انتظار این وسایل نقلیه

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید مجازات برای تغییر در ارکان وسیله نقلیه خبر داد.

وی گفت: متهم، پیشنهاد خرید و فرآوری آلومینیوم اکساید را به شاکی نموده و از ایشان مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به عنوان آورده در این سرمایه گذاری مشترک دریافت کرده بود. لیکن پس از دریافت مبلغ مذکور، تمامی خطوط تلفن همراه خود را خاموش کرده و از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه افزود: در فرآیند شناسایی و دستگیری این متهم، مشخص شد، نامبرده به اتهام کلاهبرداری در یکی از استان های کشور به مبلغ ۷۰۰ هزار درهم امارات نیز تحت تعقیب شعبه دیگری از دادسرای عمومی و انقلاب می باشد که جمعا طی دو مرحله مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات بین‌المللی در جهت ردیابی متهم در کشورهای احتمالی محل تردد، اعلان قرمز صادره به مبادی ذیربط داخلی نیز منعکس و شناسایی این شخص به صورت ویژه در دستور کار پلیس های کشورهای منطقه قرار گرفت و نهایتاً متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شد.

براساس گزارش سایت پلیس، در پایان وی ضمن اشاره به تلاش های بی وقفه صورت گرفته در پلیس بین‌الملل فراجا بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته میان پلیس بین‌الملل فراجا و پلیس کشور مورد نظر، متهم از طریق مرز زمینی به کشور مسترد و برای ادامه روند رسیدگی پرونده تحویل مرجع  قضائی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.