اعتراض شدید پکن به فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان

ژانگ شیائوگانگ، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین جمعه در واکنش به تصمیم تازه آمریکا برای فروش ۳۰۰ میلیون دلار سلاح به تایوان گفت که این اقدام اصل چین واحد را بشدت نقض می‌کند.

شینهوا گزارش داد، وی تاکید کرد که فروش سلاح به تایوان تهدیدی بزرگ علیه صلح و ثبات در دو سوی تنگه تایوان بوده و حاکمیت و امنیت چین را بطور جدی تضعیف می‌کند.

ژانگ با بیان اینکه چین قویا از فروش سلاح به تایوان ناراضی است و قاطعانه با آن مخالفت است، از واشنگتن خواست که طرح فروش سلاح به این جزیره را لغو کند.

خبر مرتبط
اعتراض شدید ژاپن و فیلیپین به چین / ماجرا چیست؟

ژاپن و فیلیپین به چین درباره اقدامات گارد ساحلی این کشور در دریای چین شرقی و جنوبی اعتراض کردند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین افزود که در روابط میان پکن و واشنگتن، مساله تایوان اولین خط قرمزی است که نباید از آن عدول کرد و حمایت از نیروهای استقلال‌طلب تایوان فقط موجب تشدید تنش در منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد که حمایت از این نیروها تایوان را وارد یک موقعیت خطرناک کرده و در نهایت به خود آمریکا آسیب می‌رساند.

ژانگ اظهار کرد که ارتش آزادیبخش چین تمرینات نظامی را افزایش داده و آمادگی رزمی خود را برای دفاع قاطع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود بالا برده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. دو طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی، با عقب نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.

آمریکا به رغم آنکه می‌گوید به اصل چین واحد پایبند است اما در عمل با انجام اقداماتی بی‌پروا و ترویج تعامل رسمی با تایوان، در حال توسعه روابط خود با این جزیره است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.