واکنش روسیه به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

نماینده روسیه در وین عنوان کرد که تایید صدور قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام تنها باعث پیچیده‌تر شدن روابط ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: چین و روسیه به قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای منفی دادند چراکه این قطعنامه به شکل حائز اهمیتی همکاری میان تهران و مدیرکل آژانس اتمی را پیچیده‌تر خواهد کرد. به همین خاطر ۱۲ کشور از جهان جنوب رای ممتنع دادند.

خبر مرتبط
واکنش وزارت خارجه ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس

وزارت امور خارجه ایران قطعنامه شورای حکام آژانس را شدیدا محکوم کرد.

دیپلمات‌ها گفته‌اند در این قطعنامه که توسط انگلیس، فرانسه و آلمان ارائه شده است، از ایران خواسته شده تا درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در ۲ سایت توضیح دهد، همکاری با آژانس را بهبود بخشد و از تصمیم خود برای لغو انتصاب بازرسان باتجربه آژانس بازگردد.

نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده تهران در چارچوب موافقت‌نامه پادمان جامع تاکنون با آژانس همکاری کاملی کرده است و تمام مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل به آژانس اعلام گردیده و توسط آژانس راستی‌آزمایی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.