واکنش وزارت خارجه ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۶ خرداد قطعنامه‌ای را با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که از ایران می‌خواهد همکاری با این نهاد را افزایش دهد. در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تعدادی از کشورها در‌ تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شدت محکوم می کند.

خبر مرتبط
فوری / اولین واکنش ایران به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام «اثر مخرب» بر تعاملات آینده خواهد داشت.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشورهای غربی و تلاشی برای سوءاستفاده سیاسی از سازوکارهای بین‌المللی علیه کشورهای مستقل می‌داند.

وزارت خارجه در این بیانیه اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی خود براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان است.

خبر مرتبط
واکنش سخنگوی سازمان انرژی اتمی به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوالی درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدور قطعنامه در شورای حکام توسط کشورهای غربی گفت: قبلا گفته بودیم که صدور قطعنامه اقدامی غیرسازنده است.

در پایان این بیانیه آمده است: صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.