اردوغان نسخه نتانیاهو را پیچید/ کمک‌ها به غزه ادامه می‌یابد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست حزبی خود که امروز یکشنبه برگزار شد در خصوص وضعیت غزه اظهار داشت: در غزه 8 ماه است که قتل عام استمرار دارد. مردم فلسطین 76 سال است که قربانی ظلم هستند و حقوقشان مرحله به مرحله غصب می شود. کودکان فلسطینی 76 سال است که از طرف یک رژیم گستاخ کشته می شوند.

خبر مرتبط
ابوشریف تکلیف جنگ غزه را مشخص کرد/ آزادی فلسطین نقطه نهایی است

رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی در پی از زمان عملیات طوفان الاقصی و نیز محکومیت‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌هایی که مرتکب شده،‌ همچنان تلاش می‌کند تا با تهاجم علیه مردم بی دفاع فلسطین به ویژه در غزه و رفح، توانایی خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه ترکیه طی ۷۶ سال گذشته همواره به این ظلم در هر پلتفرمی اعتراض کرده است، اظهار داشت: هیچ فشار، تهدید یا گستاخی نمی تواند این سیاست را تغییر دهد. ما به خوبی می دانیم که برادران فلسطینی مان چگونه به سختی و به شکل قهرمانانه در حال مبارزه هستند. برادران فلسطینی مان در غزه از ارزش های انسانی دفاع می کنند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به موضع مثبت حماس در قبال پیشنهاد بایدن درباره آتش بس در غزه گفت: پاسخ نتانیاهو نیز ریختن خون دوباره و افزایش شدت اشغالگری و نسل کشی بود. نتانیاهو منطقه ما و کل دنیا را به سوی فاجعه ای بزرگ برده است و باید به این وحشی گفت که متوقف شود.

اردوغان با بیان اینکه کمک های ارسالی به غزه ادامه خواهد یافت، افزود: فشارهای اقتصادی به اسرائیل را از چند جهت دنبال می کنیم. کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناخته اند به ۱۴۷ کشور رسیده اند. این پاسخی شرافتمندانه به سیاستهای ظالمانه اسرائیل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.