چراغ سبز اتحادیه اروپا به پیشنهاد آتش بس غزه

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس از پیشنهاد آتش بس، آزادی اسرا و بازسازی غزه استقبال کرد و از قطر، مصر و آمریکا برای تلاش‌هایشان تشکر کرد.

خبر مرتبط
بازی کانادا در زمین غزه/ ترودو قاطعانه از آتش بس حمایت کرد!

نخست وزیر کانادا اعلام کرد از پیشنهادی که رئیس جمهور آمریکا روز جمعه برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرائیلی‌های به اسارت گرفته شده در هفتم اکتبر ارائه کرد، حمایت می‌کند.

به نقل از آناتولی، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز با «واقع بینانه» خواندن پیشنهاد آتش بس در غزه، عنوان کرد این فرصتی مهم برای پایان دادن به جنگ و رنج غیرنظامیان در غزه است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از نقشه راه بایدن برای آتش بس پایدار و آزادی گروگان‌ها که منجر به توقف خصومت‌ها و عقب نشینی ارتش صهیونیستی می‌شود، حمایت کرد.

جو بایدن شامگاه جمعه گفت، رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و در صورت حصول توافق بر سر این طرح جدید، آمریکا پایبندی تل‌آویو به مفاد این طرح را تضمین خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند، پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

بایدن گفت، بر اساس این طرح، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمان حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. بااین‌حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.