خطر از بیخ گوش قالیباف گذشت/ جزئیات بازشماری آرا در مجلس

به گزارش اقتصادنیوز، اولین گاف مجلس دوازدهم در روز انتخاب هیات رئیسه علنی شد؛ اتفاقی بی‌سابقه که تعداد آرای برخی نامزدها در برخی کرسی‌ها را تا ۲۰ رای تغییر داد. اتفاقی عجیب که برای سه جایگاه هیات رئیسه مجلس دوازدهم رخ داد و حتی ترکیب یکی از جایگاه‌ها را دستخوش تغییر کرد.

پس از انتخاب حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد به عنوان نواب رئیس مجلس دوازدهم، حمید رسایی، یکی از نامزدهای کسب این کرسی به نتیجه شمارش آرا اعتراض کرد و خواستار بازشماری آرای نمایندگان شد. درخواستی که پرده از یک اشتباه بزرگ برداشت و آرای این دو نماینده که در نوبت اول شمارش به ترتیب ۱۷۵ و ۱۶۹ رای بود، پس از شمارش دوباره، کاهش بیش از ۲۰ عددی داشت و به ترتیب به ۱۵۴ و ۱۴۲ رای رسید.

نکته جالب توجه در این میان افزایش رای حمید رسایی از ۳۵ به ۳۶ رای بود؛ موضوعی که امیرحسین ثابتی، نماینده منتخب تهران هم در گزارش روزانه خود از اتفاقات بهارستان به آن اشاره کرده و در کانال تلگرامی‌اش اینگونه روایت کرد که «حمید رسایی» اولین نماینده‌ای بود که «به عددهای اعلام شده برای نایب رییسان شک کرد و درخواست بازشماری آرا را داد».

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «اولین گاف بی‌سابقه مجلس دوازدهم/ یک-هیچ به نفع محمدباقر قالیباف/ پازل بازشماری آرا در بهارستان» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.