رائفی‌پور اولین رقابت را واگذار کرد!/ هیات رئیسه مجلس در تصرف قالیباف و دوستان

به گزارش اقتصادنیوز، ترکیب اعضای هیات رئیسه مجلس دوازدهم برای اجلاسیه اول امروز با آرای نمایندگان مشخص شد و محمدباقر قالیباف توانست بار دیگر بر کرسی ریاست بهارستان تکیه زده و سکان دار قوه مقننه شود. از طرفی دیگر، آرایش سایر اعضای هیئت رئیسه مجلس هم آنگونه که رقیبان او تصور می‌کردند شکل نگرفت و به جای سیطره یاران رائفی پور بر کرسی های هیئت رئیسه مجلس، ۷ صندلی از ۱۲ صندلی به نواصولگرایان رسید؛ اتفاقی که ناظران بیرونی از آن با عنوان شکست جریان وابسته به علی اکبر رائفی پور در مقابل اصولگرایان میانه‌رو به سرلیستی محمدباقر قالیباف یاد می‌کنند.

در ترکیب سیاسی هیات رئیسه مجلس دوازدهم لیست انتخاباتی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی (شانا) توانست با حضور ۷ چهره، بیشترین سهم را از کرسی‌های هیات رئیسه مجلس به خود اختصاص دهد. محمدباقر قالیباف (رئیس)، حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد (نائب رئیسان اول و دوم)، روح الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی و علی اکبر رنجبرزاده (دبیران) و علیرضا سلیمی (ناظر)، از اعضای لیست شانا هستند که در یک سال آینده در هیات رئیسه پارلمان حضور خواهند داشت. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین احمد نادری، محمد رشیدی (دبیر) و سیدجلیل میرمحمدی (ناظر) سه چهره اصولگرای حاضر در هیات رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم هستند که به جریان جبهه پایداری وابستگی دارند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رائفی‌پور از قالیباف جاماند؛ پاجوش‌ها به چنارها باختند/ شانا انتخابات هیات رئیسه را بُرد» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.